امروز مسئولین وزارت کشور در اظهار نظرهای جداگانه ای از تامین امنیت انتخابات اسفندماه سخن گفته اند.

به گزارش خبرآنلاین حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور در حاشیه برگزاری پانزدهمین جلسه ستاد انتخابات کشور در سازمان ثبت احوال در جمع خبرنگاران گفت: در دوره‌های گذشته در برخی مناطق کشور شاهد درگیری طرفداران کاندیداها بودیم. متناسب با شرایط محیطی امنیتی برنامه‌ریزی‌هایی شده است و در این دوره شاهد هیچگونه مشکل امنیتی نخواهیم بود.
از سوی دیگر رییس ستاد امنیت انتخابات کشور با اشاره به تهیه اطلس امنیتی انتخابات کشور گفت: بر اساس این اطلس، حوزه‌های انتخاباتی مناطق مختلف کشور به چهار رنگ قرمز، خاکستری، زرد و سفید تقسیم شده‌اند.
ذوالفقاری این سخنان را در پانزدهمین جلسه ستاد امنیت انتخابات کشور گفته و ادامه داد: تقسیم‌بندی نقاط مختلف کشور بر مبنای درگیری‌های به وجود آمده در حوزه‌های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در دوره‌های گذشته که جنبه غیرسیاسی داشته تهیه شده است و بر مبنای انتخابات ریاست جمهوری نیست.
وی با بیان اینکه 207 حوزه انتخاباتی اصلی در زمینه مجلس شورای اسلامی داریم، گفت: چهار استان با 10 حوزه انتخاباتی در وضعیت قرمز قرار دارند و اکنون باید بسترهایی که موجب درگیری و ناامنی‌ می شوند را کاهش دهیم. 50 حوزه در وضعیت خاکستری، 22 حوزه در وضعیت زرد و 125 حوزه در وضعیت سفید قرار دارند. حوزه‌های وضعیت سفید در کل دوره‌های گذشته انتخابات شورای اسلامی بدون هرگونه تنش و درگیری بوده‌اند.

27214

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 488898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =