ایرنا نوشت: مجتهد فعال سیاسی مشهور عربستانی در صفحه شخصی خود در سایت توییتر راز ائتلاف نمایشی محمد بن سلمان را فاش کرد.

به گزارش پایگاه 'شمرنت'مجتهد در صفحه توییتر خود نوشت : ائتلاف ادعایی محمد بن سلمان هیچ مقدمات، برنامه، نیروی مشترک و هماهنگی نظامی ندارد.
وی افزود: این ائتلاف از کم ترین ویژگی های یک ائتلاف که تعیین هدف، مشخص بودن دوست و دشمن و دستورالعمل اقدام های احتمالی برخوردار نیست.
مجتهد تصریح کرد: آنچه اعلام شده چیزی غیر از تفاهمی شفاهی درباره مبارزه با تروریسم با مسوولان کشورهای ذکر شده چیز دیگری نیست و چیزی فراتر از هماهنگی سیاسی و اطلاعاتی که توسط آمریکا صورت می گیرد، ندارد.
این فعال رسانه ای عربستانی بیان کرد: دلیل هیجان محمد بن سلمان برای اعلام چنین ائتلافی، ناراحتی وی از احترام غرب به محمد بن نایف ولیعهد به عنوان قهرمان مبارزه با تروریسم و بهترین گزینه برای رهبری آینده عربستان است.
مجتهد اضافه کرد: محمد بن سلمان از سوی دیگر از گزارش هایی که وی را کودکی بی تجربه و ماجراجو خطاب کرده اند بویژه گزارش سازمان اطلاعات آلمان و برخی روزنامه های آمریکایی آزرده خاطر است.
وی افزود : اعلام تشکیل چنین ائتلافی، یک حرکت نمایشی ناکام از سوی محمد بن سلمان برای قانع کردن غرب به این موضوع است که وی در مبارزه با تروریسم نسبت به محمد بن نایف توانایی بیشتری دارد و گویا بن سلمان با چنین کاری می خواهد به غرب بگوید که اگرچه محمد بن نایف بر تروریسم در داخل مرزهای عربستان پیروز شد ولی من می توانم تروریسم را در سراسر جهان اسلام سرکوب کنم.
بن سلمان تاکنون توانسته است تمام اختیارات محمد بن نایف را محدود کند ولی در موضوع امنیتی نتوانسته است زمام کار را از دست ولیعهد برباید زیرا وی از حمایت آمریکایی برخوردار است و فرزند ناکام شاه عربستان با این اقدام خواسته است پرشی به آن سوی موفقیت های بن نیاف داشته باشد.
محمد بن سلمان جانشین ولیعهد سعودی و فرزند شاه این کشور، دوشنبه شب از تشکیل ائتلافی جدید برای مبارزه با تروریسم و متشکل از 34 کشور اسلامی خبر داد.
وی گفت: 10 کشوردیگر ازجمله اندونزی نیز از این اقدام حمایت کرده اند.
این درحالی است که هم پیمان های ادعایی عربستان در حمله به یمن، این کشور را تنها گذاشتند و غیر از امارات که برای تسلط بر بخش هایی از یمن با عربستان در رقابت است و برخی کشورهای فقیر آفریقایی که به طمع کمک های مالی عربستان وارد این بازی شدند، دیگر کشورهای عضو ائتلاف، عربستان را همراهی نکردند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 488855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =