ایسنا نوشت: عربستان از موافقت کشورهای اسلامی برای تشکیل یک ائتلاف برای مقابله با تروریسم خبر داد، این در حالی است که اصلی‌ترین نیرویی که در منطقه با تروریسم مقابله می‌کند، یعنی ایران در این ائتلاف حضور ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رسانه‌های داخلی عربستان روز سه‌شنبه گزارش دادند که 34 کشور اسلامی با دولت عربستان برای تشکیل یک ائتلاف نظامی جدید برای مقابله با تروریسم موافقت کرده‌اند که مرکز عملیات مشترک آن در ریاض باشد.

در این گزارشات آمده است: هدف از تشکیل این ائتلاف مبارزه با تروریسم با تمام امکانات و همکاری برای از میان‌ بردن آن است.

این در حالی است که ایران در این ائتلاف حضور ندارد. ائتلاف جدید احتمالا شاهد حضور طیف متنوعی از کشورهای اسلامی از مالی و مالزی گرفته تا پاکستان، لبنان و مصر و نیز کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس نظیر امارات خواهد بود.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، اعلام تشکیل این ائتلاف همچنین در حالی است که عربستان در حال حاضر تجاوزی نظامی را در یمن هدایت می‌کند و به طور همزمان در ائتلافی با هدایت آمریکا برضد داعش در عراق و سوریه شرکت دارد.

به گزارش ایسنا، اقدام جدید عربستان برای تشکیل ائتلافی با حضور کشورهای اسلامی بدون مشارکت ایران، حاکی از آن است که ریاض هنوز هم قصد جدی برای ریشه کن کردن تروریسم به ویژه در منطقه ندارد. این کشور در طول سال‌های گذشته با حمایت از مخالفان و گروه‌های شورشی در سوریه عامل اصلی وقوع و ادامه جنگ داخلی در سوریه محسوب می‌شود.

ایران همواره ضمن تاکید بر لزوم مقابله با تروریسم در سطح جهانی، به ویژه در منطقه از معدود کشورهایی است که برای از بین بردن این تهدید جهانی تلاش می‌کند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 488851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =