ایسنا نوشت:رئیس سابق سازمان اطلاعات نظامی ترکیه و نائب رئیس حزب وطن تصریح کرد، کامیون‌های سازمان اطلاعات نظامی ترکیه که هنگام رفتنشان به سوریه در آدانای ترکیه توقیف شدند، حامل سلاح برای گروه‌های تروریستی تندرو در سوریه بودند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ حقی بکین، رئیس سابق سازمان اطلاعات نظامی ترکیه و نائب رئیس حزب وطن در مصاحبه با روزنامه کارشیالی با بیان این مطلب تصریح کرد: دولت ترکیه به منظور مانع شدن از تحقیقات بیشتر درخصوص کامیون‌های سازمان اطلاعات ترکیه خود تحقیقات جزئی انجام داد.

وی تصریح کرد: بازداشت نظامیان شرکت کننده در عملیات توقیف کامیون‌های دستگاه اطلاعات ترکیه با هدف ایجاد هول و وحشت و سرپوش گذاشتن بر این جرم و بستن راه در مقابل هرگونه تحقیقات بین‌المللی احتمالی علیه مسئولان دولت حزب عدالت و توسعه است که در مجهز کردن گروه‌های تروریستی به سلاح و تجهیزات دست دارند.

نیروی نظامی ترکیه کامیون‌های دستگاه اطلاعات ترکیه را در استان آدانا در 19 ژانویه سال گذشته توقیف کرد و این امر پس از آن صورت گرفت که به نیروهای نظامی ترکیه اطلاع داده شد که این کامیون‌ها حامل سلاح و مهمات برای تروریست‌ها هستند.

این در حالی بود که دولت حزب عدالت و توسعه مانع از تفتیش کامیون‌ها شد و تلاش کرد تا بر این رخداد سرپوش بگذارد.

عزیز تاکجیا، دادستان کل ترکیه نیز که این کامیون‌ها را توقیف کرده بود و بر تفتیش این کامیون‌ها نظارت داشت، از منصبش استعفا و اسنادی را فاش کرد، مبنی بر اینکه تفتیش این کامیون‌ها توسط تعداد زیادی از سربازان و افسران نشان داد که کلاهک‌های موشکی در داخل این کامیون‌ها بود.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 488821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    66 5
    ما میریم ترکیه. شرکت میزنیم و ...دولت سود میکنه و بعد میده پولو به اونا. افسوس
  • بی نام A1 ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    7 20
    واقعاً سکوت دربرابر بدعهدی های زورکیه وال سقوط از طرف دولت چیست؟