ایسنا نوشت: سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی گفت: حرکت شتابمند کشور نیازمند مجلسی مملو از خردمندان است.

حسین مرعشی در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به انتخابات سال 92 اظهار کرد: در سال 92 اتفاقات عظیمی به همت مردم و با راهنمایی بزرگان سیاسی کشور در شرایطی رخ داد، تقریبا فضای یاس و ناامیدی در کشور حاکم بود و عده‌ای تلاش داشتند حلقه بسته‌ای از مدیریت را به کشور تحمیل کنند اما امروز آثار مهمی از آن تحولات و انتخابات در عرصه بین‌الملل و منطقه‌ آشکار شده است.

وی با بیان این‌ ادعا که «من و شما توفیق داشتیم با انتخاب دکتر روحانی کشور را از مسیر قهقرایی آن به مسیری رو به رشد سوق دهیم» گفت: ما باید از این واقعه به خود ببالیم.

وی با بیان این‌که «دولت توانست جمهوری اسلامی را از یک شرایط جهنمی نجات دهد» گفت: روحانی گامی بسیار بلند برداشت و توانست پرونده گذشته ایران را ختم کند. حل این پرونده برای کشوری مانند ژاپن 25 سال زمان برد. در حالت عادی برای حل مساله هسته‌ای باید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران می‌آمد و ما باید به آن‌ها فرصت می‌دادیم از هر جایی بازدید کرده و با هرکسی مصاحبه کنند و آن قدر تحقیق کنند تا این پرونده بسته شود. امروز این پرونده با یک قطعنامه که در شورای حکام بر خلاف میل اسراییل و نیز کسانی که علاقه‌مندند تا کشور را به بحران ببرند، تصویب شد. قطعنامه‌هایی که لغو و یا تخفیف هرکدام از آن‌ها نیازمند قطعنامه‌ای جدید و موافقت همه کشورها بود. برای اولین بار 5 قدرت با ما سر میز مذاکره نشستند و در مورد متن قطعنامه جایگزین توافق کردند.

وی تاکید کرد: به خدا قسم اگر کسی عرق دینی و ملی داشته باشد باید قدردان اقدامات دکتر روحانی باشد. دکتر روحانی برای همیشه نقش خود را در سیاست ایران ایفا کرد و برای همیشه باید مورد احترام ملت ایران قرار گیرد.

وی در واکنش به شعارهایی که برخی دانشجویان در مخالفت با سیاست‌های دولت یازدهم سرمی‌دادند، گفت: چندی پیش به کشور ایرلند مسافرت کردم. در آن‌جا از حزب مخالف دولت پرسیدم که آیا فکر می‌کنید بتوانید در انتخابات پیش رو پیروز شوید، آن‌ها به من گفتند خوشبختانه دولت آن‌قدر خوب کشور را اداره کرده که ما امیدی به پیروزی در انتخابات نداریم. من از منتقدین محترم می‌خواهم کمی دین، اخلاق و حس ملی بودن را از ایرلندی‌ها یاد گیرند.

وی با اشاره به سیاست‌های غرب برای کنترل منطقه اظهار کرد: در برجام همان غربی که پس از ده‌ها سال می‌خواست در ایران دخالت کند حاکمیت ملی ما را پذیرفت و قبول کرد که باید ما را به رسمیت بشناسد و این ایران قدرتمند است که می‌تواند منطقه را آرام کند. این دستاوردی بی‌نظیر است. این برای غرب خیلی سخت بود که پس از پیروزی انقلاب ایرانی‌ها در منطقه تصمیم گیری کنند. آیا مگر این غربی‌ها بودند که رییس دولت اصلاحات را سر کار آوردند. آیا این غربی‌ها بودند که سال 92 را رقم زدند. این را ما ایجاد کردیم چون اینجا ایران است و ما تصمیم می‌گیریم.

این سخنان مرعشی با تشویق دانشجویان همراه بود.

پس از اتمام سخنان مرعشی دانشجویان شعار روحانی پاینده باد را سر دادند.

همچنین تعدادی دیگر از دانشجویان شعار مرگ بر فتنه‌گر را فریاد می‌زدند.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 488739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام GB ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    عرق ملی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اینا عرق مذهبی هم ندارن.فقط عرق منافعشون رو دارن.
  • بی نام A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    این نیز بگذرد ... مرعشی دموکراسی روحانی وضعیت خوب و امید این آقای مرعشی تو ایران زندگی میکنند؟
  • بی نام A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    3 1
    خردمند کسی است که با آقای مرعشی هم عقیده باشد.
  • علی IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    6 1
    دلواپسان تکیه کلامشان مرتبا مرگ بر این و آن هست .
    • بی نام GB ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
      0 0
      بدا به حال مردمی که دلواپسان برایشان تعین تکلیف کنند.
  • ایرانی IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    ما که از این دولت غیر از گرانی وحمایت از سرمایه دار چیزی ندیدیم
  • رضا AU ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    آقای مرعشی هم اگر شش ماه حقوق نمی گرفتآنهم حقوق هشتصد هزارتومانیحالا اینقدر پاچه خواری نمیکرد و سراپا انتقاد بود.
  • دلواپس IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    خخخخخخخخخخ واقعاً راست میگن که خدا شعور را ازتون گرفته
  • بی نام A1 ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    روحانی هیچ کاری نکرد روحانی خیانت کرد.
  • بی نام IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    نیروی انتظامی حواسش به اینا نیس آیا ؟
  • جواد IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    2 3
    هر امنیت ، عزت ، اقتداری هست نتیجه صلابت ومدیریت رهبری و پایمردی مردم متدین این سرزمین است وربطی به کسانی که در حسرت اتصال به دشمنان انسانیت واین مرز و بوم هستند ندارد ، لا اقل وفتی از مشی ومرامتان تعریف وتمجید کنید که گلی به سر ملت زده باشید ، اگر با شما بود که سا لها پیش استقلال این کشور را به رایگان فروخته بودید.
  • سهراب A1 ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    آقا جواد عزیز این فرمایش شما که « هرامنیت ؛ عزّت و اقتداری هست نتیجه صلابت و مدیریت رهبری وپایمردی مردم متدیّن این سر زمین است »مورد تأ یید هر انسان منصفی میباشد ولی برای اجرای آن نیاز به ابزار کار امد میباشد این این صلابت مدیریتی که شما فرموده اید در زمان دولت سابق هم بود مقام معظم رهبری هم تا کنون از همه دولتها حمایت کرده اند ولی در دولت قبل به علّت ضعف مدیریت وکاغذ پاره خواندن قطع نامه ها وضع کشور به این صورت در آمد که میبینید ضمناً متّهم کردن افرادی را که با ما هم سلیقه نیستند به حسرت اتّصال به دشمنان انسانیت دور از انصاف است.
  • بهرور IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    عرض سلام : یکه کم وجدان داشتند در تحلیل قدرت نظم جمهوری اسلامی و قدرت چانه زنی دیپلمات های ایران بر می گردد به چه عواملی که پنج کشور برتر دنیا متوجه شدند دیگر با ایران نمی شود با زبان زور حرف زد و چالش خود ساخته را برای تامین منافع از دست داده را حل کنند . فقط یک نصیت از اقتدار ملی که به دست شما داده شده است خوب حفاظت کنید.