روزنامه جوان نوشت:فصل مشترک شخصیت‌ها و رسانه‌های اصلاح حمایت‌های متراکم و مستمر از نامزدهایی است که‌ احتمال رد صلاحیت آنها توسط شورای نگهبان وجود دارد، تا بدین‌وسیله عرصه را به شورای نگهبان ‌ تنگ کرده و اعضای این شورا تحت چنین فشاری به حداقل تعداد ممکن رد صلاحیت‌ها تن در دهند.

مدعيان اصلاح‌طلبي تلاش مي‌كنند با تبليغات گسترده رواني - رسانه‌اي عليه فعاليت‌هاي اين شورا در انتخابات ابتدا «مشروعيت» اين نهاد زير سؤال برده شود و در كنار آن تصميم‌گيري‌هاي مختلف اعضاي آن «سياسي - جناحي» عنوان شود تا بلكه اين شورا در تصميمات آينده خود به خصوص در حوزه رد صلاحيت افراد وابسته به جناح هنجارشكن در انتخابات مجلس دهم و خبرگان پنجم دچار خطا در محاسبات و اشتباه در تصميمات شود. پدرخوانده‌هاي طيف هواخواه ليبراليسم در داخل بسيار اميدوارند تا به واسطه همين تبليغات بتوانند زمينه مناسبي براي تصاحب كرسي‌هاي دو مجلس مذكور داشته باشند و بر رقيب ديرينه خود در اين دو آوردگاه غلبه كنند.
تئوريسين‌هاي اين جناح همچنين، استحاله و فروپاشي حاكميت ديني را مستلزم ايجاد انفعال و سلب اعتماد ملي از نهادهاي منسوب به رهبري نظير صداوسيما، شوراي نگهبان يا سپاه پاسداران مي‌دانند. به همين دليل روزنامه‌هاي زنجيره‌اي همچنان در‌صددند با وارد ساختن اتهامات بی‌اساس به ‌ شوراي نگهبان ‌ در مسير چنين هدفي قدم بر ‌دارند.

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 488678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    پيشگويان جوان!!
  • بی نام A1 ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    1 1
    پ ن پ اصلاح طلبان بشینند تا امثال تو روزنامه جوان هر چه دلتان میخواهد بکنید
  • سعدى A1 ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 1
    شماهاكى ميخواين دست ازاين گفته هاواعمال برداريد؟ مردم رابه حال خودبگذاريدخودشان بهترازهركسى همه چيزراميدانند
  • بی نام IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    1 0
    اگر شورای نگهبان شفاف عمل کند و تمام جریانات درون نظام را یکسان بنگرد رد صلاحیت هزینه ای ندارد. اتفاقا برخی که نا امید از رای مردم هستند با جو سازی میخواهند رد صلاحیت ها را زیاد کنند و خود آنان هستند که هزینه رد صلاحیت را با لا میبرند
  • بی نام A1 ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    شما چی؟ شما با تفرقه افکنی چه کار می خواهید بکنید ؟ شما فکر کردید خیلی زرنگید که با تفرقه افکنی و نوشتن و بیرون دادن تزهای از پیش طراحی شده در اتاق فکرهای چند نفره و توزیع آن در کف حامی پیدا کنید زهی خیال باطل که ملت دست شماها را خوانده و نسبت به تزهای شما آلرژی پیدا کرده و دیگه به توصیه شما عمل نخواهد کرد
  • روح الله A1 ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 1
    شما جوش نزنید
  • بی نام IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 1
    اگر تحلیل روزنامه جوان را صحیح بدانیم باید نتیجه بگیریم که بخش بزرگی از جامعه نمی توانند نماینده ای در حوزه قانون گذاری کشور داشته باشند و عملا بخش کوچکتری از جامعه با رانت قدرت درصدد حذف مابقی جامعه هستند .
  • محمدعلی ایرمی A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    1 0
    شورای نگهبان باتوجه به اصل عدالت وطبق آمیزه های دینی نسبت به احرازصلاحیت تمام کاندیداهاعمل نمایدوتصمیماتش سیاسی وجناحی نباشدهیچگونه هزینه ای رامتحمل نمی شود.
  • مجید A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    2 0
    اولا خیلی از گفته های این روزنامه اتهام است و واقعیت ندارد دوما گیریم سیاست اصلاحطلبان در تحت فشار گذاشتن شورای نگهبان درست باشد باید گفت در همه جای جهان و در خود ایران هم معنی سیاست این است که هزینه را به دوش طرف مقابل بگذار و شورای نگهبان هم میتواند با اتخاذ سیاستی درست جا خالی بدهد