ایسنا نوشت: نماینده مردم تهران طی تذکری به هیأت رئیسه مجلس این پرسش را مطرح کرد که چرا لایحه شفاف‌ سازی هزینه‌های انتخاباتی به کمیسیون مربوطه ارجاع نمی‌شود؟

احمد توکلی گفت: ماده 144 آیین‌نامه داخلی مجلس هیأت رئیسه را ملزم به ارجاع لایحه اعلام وصول شده به کمیسیون مربوطه می‌کند که این مسأله در رابطه با لایحه شفاف ‌سازی هزینه‌های انتخاباتی رعایت نشده است.

او ادامه داد: تأخیر ارجاع این لایحه به کمیسیون مربوطه، آفت‌آمیز است و به ضرر مجلس تمام خواهد شد که خواهشمندیم این مسأله طبق آیین‌نامه به سرعت در دستور کار قرار گیرد.

توکلی همچنین در تذکر دیگری مطرح کرد: وقتی سوالی از وزیر مطرح می‌شود باید از نماینده‌ سوال کننده پرسیده شود که از پاسخ های وزیر قانع شده یا نه. مشروط کردن این موضوع جایی در آیین‌نامه ندارد.

ابوترابی فرد که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به تذکر نخست توکلی گفت: با توجه به اهمیت موضوع، پیشنهاد اداره قوانین این بود که کمیسیون مشترکی از کمیسیون شوراها، امنیت و قضایی تشکیل شود. نامه مربوط به تشکیل کمیسیون مشترک ارجاع شده است.

وی ادامه داد: این نظر اداره قوانین بود که من هم در این‌باره با تعدادی از نمایندگان مشورت کردم و گفتیم که تقریباً تمام اعضای این کمیسیون‌ها حضور داشته باشند؛ چرا که عدد کمیسیون مشترک نباید کمتر از 23 باشد.

ابوترابی فرد درباره تذکر دوم توکلی نیز تأکید کرد که آیین‌نامه مجلس منعی برای این مسأله قرار نداده، نماینده سوال کننده گفتند مشکلاتی وجود دارد که باید حل شود.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 488504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =