۰ نفر
۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱

ایرنا نوشت: خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه به نقل از یک منبع دولت مستعفی یمن خبر داد که آتش بس در یمن از نیمه شب امشب برقرار می شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه این منبع افزود : برقراری آتش بس در یمن دردست اجراست و قرار است از نیمه شب امشب دوشنبه در یمن برقرار شود.
رییس هیات نمایندگی جنبش مردمی انصارالله یمن در مذاکرات صلح آتی روز گذشته اعلام کرد که آتش بس در این کشور جنگزده از تاریخ 14 دسامبر(دوشنبه 23 آذر) و در آستانه برگزاری مذاکرات صلح در سوییس آغاز خواهد شد.
محمد عبدالسلام در یک نشست خبری که به طور زنده از صنعا پایتخت یمن پخش می شد، گفت: بر اساس توافق، تجاوز از چهاردهم ماه جاری (دسامبر) متوقف خواهد شد.

جنبش مردمی انصارالله یمن عملیات نظامی عربستان و متحدانش علیه یمن را تجاوز آشکار می داند.
تجاوز نظامی به فرماندهی عربستان به یمن که از اوایل فروردین سال جاری برای بازگرداندن عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت آغاز شد، همچنان بدون وقفه ادامه یافته است.

در این تجاوز نظامی هزاران غیرنظامی یمن کشته شدند و زخمی و تاسیسات زیربنایی این کشور نابود و تخریب شده است.
استیون اوبراین معاون دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: مذاکرات صلح یمن که قرار است هفته آینده برگزار شود، فرصتی برای جلب کمک های بشردوستانه بیشتر برای میلیون ها نیازمند در یمن طی 9 ماه جنگ می باشد.
قرار است مذاکرات صلح یمن تحت نظارت سازمان ملل روز سه شنبه آینده ( 15 دسامبر-24 آذر) در ژنو آغاز و به موجب آن به مدت 7 روز آتش بس در این کشور برقرار شود.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 488450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =