عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس معتقد است: یکی از ابعاد بحث نفوذ شامل حال افراد پول پرست می‌شود که به فساد می‌افتند، رشوه می‌گیرند و اختلاس می‌کنند.

عباسعلی منصوری آرانی در گفت وگو با خبرآنلاین، با اشاره به اینکه انتخابات نیازمند تبلیغات است، گفت: هزینه های تبلیغات متعارف، مشخص است.

وی افزود: اگر حقوق یک نماینده ماهی 4/5 میلیون باشد در طول چهار سال دوره نمایندگی این مبلغ به حدود 200 میلیون تومان می رسد که البته با این حقوق امرار معاش هم بايد بکند.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس گفت: زمانی که تبلیغات به گونه ای پیش می رود که هزینه های تبلیغاتی یک نماینده غیر متعارف و افزون از 200 میلیون شود، آنجاست که باید زنگ های خطر به صدا در آیند که این نماینده برای صرف این هزینه، اراده ای غیر از اراده نمایندگی داشته است.

کسی که یک میلیارد خرج انتخابات می کند، راهی به جز نمایندگی را برگزیده

 وی ادامه داد: کسی که حاضر می شود یک میلیارد تومان هزینه تبلیغات انتخاباتی خود کند، یعنی اینکه علاوه بر 200 میلیون حقوقی که در طول 4 سال می گیرد، 800 میلیون تومان نیز از جیب خودش بايد بگذارد که معقول نیست! بنابراین راه دیگری را می خواهد برگزیند که این راه منشاء فساد است.

منصوری آرانی خاطرنشان کرد: این نامزد انتخاباتی با تصوراتی که دارد نه برای خدمت به مردم بلکه برای سوء استفاده سیاسی و اقتصادی از پست و جایگاهش وارد مجلس می شود. در حالی که باید در همین جا و در بدو امر، جلوی این فرد را گرفت تا اجازه ورود به مجلس را پیدا نکند.

وی افزود: مشکل اساسی زمانی شروع می شود که این فساد وارد سیستم نمایندگی می شود و نماینده از جایی فاسد می شود که به سیتم های دولتی فشار می آورد و از قدرتی که در دست اوست و قانون اساسی به او داده تا منافع مردم را تامین کند، علیه منافع مردم استفاده می کند.

این نماینده مجلس نهم خاطرنشان کرد: امروز شاهد فساد از سوی افرادی وابسته به خانواده مسئولین و یا جناح متبوع آن هستیم. علت آن این است که این مسئولین از صافی ها رد نشده  و کسانی هستند که به راحتی در پست ها قرار گرفته اند و به راحتي نظراتشان را اعمال مي​ کنند.

وی با بیان اینکه وقتی فساد در  سیستمی زیاد می شود، اعتماد مردم به آن سیستم کاهش پیدا می کند، افزود: همه دستگاههای نظارتی به همان اندزه ای که به موضوعات دیگر نگاه می کنند باید به طریق اولی به بحث فساد ورود کنند.

نماینده فاسد به شدت برای کشور مضر است

وی تصریح کرد: یک نماینده، وزیر و مسئول فاسد، هرگز نمی تواند برای کشور مفید باشد بلکه به شدت مضر است.

 این نماینده مجلس نهم تصریح کرد: امیدوارم که در انتخابات آتي، هم مردم هوشیارانه به کسانی که اهل زد و بند هستند، رای ندهند و هم سیستم های نظارتی، این موضوع را به عنوان یک موضوع مهم برای عبور از صافی قلمداد کنند.

افراد سالم با هر تفکری که باشند، اهل خدمت به مردم هستند

وی افزود: متاسفانه بسیاری اوقات همه توان نظارتي صرف مباحث سیاسی می شود که فلان فرد جزء چه جریان و تفکری است، در حالیکه به نظر من هر فرد با هر تفکری اگر سالم باشد، به کشورش خدمت می کند.

منصوری آرانی ادامه داد: انسان هایی که سلامت هستند به فطرتشان نزدیک اند و وقتی انسان ها به فطرتشان نزدیک باشند، منافع ملی را رقم می زنند. اما وقتی انسان ها از فطرتشان دور شدند، حتما به راحتی در دست بیگانگان می افتند.

 وی تصریح کرد: یکی از شقوق همین بحث نفوذ که رهبر انقلاب می فرمایند، می تواند همین باشد و شامل حال افراد دنیا پرست و پول پرست شود که به فساد می افتند. کساني که پارتی بازی می کنند، رشوه می گیرند و اختلاس می کنند، این افراد به راحتی در دام سرویس های اطلاعاتی بیگانه می افتند و حیثیت کشورشان را بر باد می دهند.

این عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس در بخش دیگری از این گفتگو درباره هیئت نظارت بر اجرای برجام در مجلس گفت: در حال حاضر همه اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر نحوه اجرای برجام نظارت دارند.

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پاسخ به اینکه هیات نظارت بر برجام در مجلس با هیاتی که در شورای عالی امنیت ملی تشکیل شده، هم پوشانی دارند و گزارش های آن ها به اشتراک گذاشته می شود يا نه؟ تصریح کرد: حتما این اتفاق خواهد افتاد و بر اساس دستور مقام معظم رهبری، شورای عالی امنیت ملی اشخاص حقوقی و حقیقی را انتخاب خواهند کرد تا آن ها در امر نظارت بر برجام به شورا مشورت بدهند.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که کمیسیون امنیت ملی و سیاسی خارجی انجام مي دهد بر اساس نقشی است که قانون اساسی بر دوش مجلس گذاشته و مجلس به استناد وظایفی که قانون اساسی به آن محول کرده است، پيش مي رود.

مهم این نیست که افراد چه می خواهند، مهم این است که قانون چه می گوید

وی همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا  کسانی که اصرار داشتند کمیسیون برجام احیاء شود، از خواسته خودشان کوتاه آمدند؟ گفت: مهم این نیست که افراد چه می خواهند، مهم این است که قانون چه می گوید. این در حالی است که آئین نامه داخلی و هیات رئیسه مجلس کاملا موضوع را روشن کرده اند و این بحث تمام شده است.

منصوری آرانی تاکید کرد: شاهد هستیم که تا کنون هیچ جلسه ای پس از قرائت گزارش در صحن علنی، با عنوان کمیسیون برجام تشکیل نشده است و در آینده نیز هرگز تشکیل نخواهد شد.

وی ادامه داد: هرکسی می تواند در قالب سمت گذشته خودش صحبت کند. ممکن است یک نفر به عنوان سخنگوی هيات رئيسه مجلس هشتم با رسانه ها مصاحبه کند، اما واقعیت این است که دوره مجلس هشتم به پایان رسیده است. عمر کميسيون ويژه بررسي برجام هم تمام شده و اگر کسي با عنوان گذشته اش مصاحبه کند، به معني ادامه عمر اين کميسيون نيست.  ما هم اکنون در دوران پسا برجام به سر می بریم.

27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 488193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    3 1
    یک میلیارد خرج تبلیغ. فقط به نفع صنعت چاپ
  • بی نام A1 ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    3 0
    رشوه گیرها خودشون دشمن هستند
  • بی نام IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    3 0
    پول مردم . از قديم گفتند كسي كه داد مي زنه مي خواهد حق ديده نشود .
  • فرید ES ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    4 0
    ای کاش شورای نگهبان توجه به این نکته بکند درتعیین صلاحیت ها وسیاسی بازی درنیاورد و به تخصص وکارایی افراد بیشتر توجه بشه
  • بی نام A1 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    4 0
    كي بود كي بود من نبودم
  • بی نام A1 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    5 5
    آقای منصوری خودتون 4 سال پیش چقدر شام و نهار دادین به ماها، یعنی اون موقع فقط با هدف خدمت به خلق این همه خرج میکردین؟