ایرنا نوشت: وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که یک ناوشکن این کشور مجبور به شلیک هشدار به سوی یک قایق کشور ترکیه در دریای اژه شد.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که به منظور جلوگیری از وقوع درگیری مجبور به شلیک هشدار در دریای اژه شد.
به دنبال این حادثه روسیه، وابسته نظامی ترکیه را فرا خواند.
براساس گزارش ها، به دنبال این شلیک هشدار این قایق مسیر خود را پیش از آنگه به 500 متری این کشتی جنگی روسیه نزدیک شود، تغییر داد.
خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز تایید کرد که به دنبال وقوع این حادثه وزارت دفاع این کشور وابسته نظامی ترکیه در مسکو را برای ارائه پاره ای توضیحات فرا خواند.
تنش ها میان روسیه و ترکیه از زمان سرنگونی جنگنده روس توسط آنکارا به شدت تشدید شده است.
جنگنده های اف 16 نیروی هوایی ترکیه سوم آذر یک جنگنده سوخو 24 روسیه را که در حال عملیات علیه تروریست ها در شمال سوریه و نزدیکی مرزهای ترکیه بود، با ادعای اینکه حریم هوایی این کشور را نقض کرده و به هشدارها درباره نقض حریم هوایی ترکیه توجهی نکرده است، سرنگون کردند.
مسکو با رد این سخنان مقامات آنکارا که هواپیمای روسی وارد حریم هوایی ترکیه شده است، با اسنادی تاکید می کند جنگنده ترکیه ای برای ساقط کردن هواپیمای روسی به حریم هوایی سوریه تجاوز کرده و جنگنده در حال بمباران تاسیسات نفتی داعش را هدف قرار داده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 488170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =