عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی در مجلس تاکید کرد: چرا نباید دادگاهی تشکیل شود و آقای احمدی نژاد پاسخگوی انتصابات و قانون گریزی های عدیده اش باشد؟

به گزارش خبرآنلاین، سیدحسین دهدشتی در نطق میان دستور امروز خود در مجلس با بیان اینکه فساد اقتصادی در ایران مختص دوره یا دولت خاصی نبوده است، خاطرنشان کرد: یکی از انگیزه های مردم ما برای مبارزه با نظام ستم شاهی فساد اقتصادی آن در کنار فساد سیاسی و اختناق حاکم بر جامعه بود،ولی ما بعد از گذشت 37 ســــال از انقلاب، در این باب چه کرده ایم؟

وی افزود: پرونده های عدیده ای مانند اختلاس سه هزار میلیاردی، دکل های گم شده و آهن پاره ، بابک زنجانی و تخلفات فراوان سعید مرتضوی در تامین اجتماعی. متهمانی که به راحتی در دادگاه نقش شاکی را بازی کرده و از جمهوری اسلامی طلبکار هم می شوند.

این عضو کمیته پیگیری پروند بابک زنجانی در مجلس با بیان اینکه زنجانی با صحبت های خود سیستم قضایی و امنیتی را به سخره می گیرد و  مرتضوی دردادگاه همچنان تصور می کند قاضی است، با محافظِ مسلح وارد دادگاه می شود و به جای اینکه دادگاه وقت دادرسی تعیین کند ایشان برای دادگاه تعیین وقت می کند. او چه فرقی با سایر متهمان دارد؟ مگر نه این است که در پیشگاه قانون همه با هم برابرند؟ نکند خدای نکرده سابقه قاضی ودادستان بودنش در برخورد قوه ی قضاییه با او تاثیر گذاشته است؟ داستان اختلاف مرد مسیحی و حضرت امیرالمومنین(ع) بر سر زره، در زمان خلافت ایشان و حضورشان در محکمه را به خاطر آورید و با این رفتار مقایسه کنید؟

 وی افزود: سخنگوی قوه قضاییه ممنوع الخروجی مرتضوی را رسما اعلام می کند، اما در مورد لغو بی سر و صدای آن کمترین اطلاع رسانی انجام نمی شود. با ارسال پیام نایب الزیاره ای ایشان متوجه میشویم که خارج کشور بوده و دعاگوی ملت ایران به ویژه بیمه شدگان است! آیا ممنوع الخروجی ایشان لغو شده ! یا مسایل دیگری در بین است ؟

دهدشتی تصریح کرد: آقایان مسوول! آقای خاوری هم قبل از خروج از کشور، محاسن داشت، چفیه برگردن می انداخت و در راهپیمایی ها شرکت می کرد و ارزشی می نمود. همین ظاهرپسندی ها موجب هدر رفتن هزاران میلیارد از سرمایه های کشور شد.

نماینده مردم آبادان در خانه ملت تاکید کرد: بنده به عنوان مسوول پرونده شستا در تحقیق و تفحص تامین اجتماعی، به شدّت به این رویه اعتراض دارم. حجم فساد در این پرونده به قدری گسترده است که پس از دوسال هیچ تناسبی دربرخورد قوه ی قضاییه با ایشان نمیبینم. همین جا از مسوولین رده بالای قوه قضاییه می خواهم با توجه به فساد گسترده و قانون گریزی های این شخص، عملکرد ایشان در مناصب قبلی را بازبینی نمایند.

وی افزود: مرتضوی رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوده . ایشان در این مملکت متاسفانه قاضی بوده! شایسته است قوه قضاییه احکامی را که ایشان در زمان قضاوت خود صادر کرده اند، مانند توقیف فله ای بیش از صد و بیست نشریه و بیکار شدن عده ی زیادی از روزنامه نگاران را، مورد بررسی مجدد قرار دهد تا خدای ناکرده حقی زایل نشده باشد.

این عضو فراکسیون رهروان ولایت یادآور شد: متاسفانه امروزه ، عده ای فرصت طلب در هر دو جناح کشور در پس نقاب اصولگرایی و اصلاح طلبی مخفی شده ، اقدامات ما علیه فساد سیاسی و اقتصادی را، اقدامی علیه جناح منسوب به خود القا می کنند تا از حمایت سیاسیون برخوردار شوند . اما تشت رسوایی شان که از بام بر زمین افتد، چوب حراجی است بر آبرو و اعتبار جناح و بلکه نظام ، که جز بدبینی و بی اعتمادی مردم و بخصوص نسل جوان! برآیندی ندارد در حالیکه مقام معظم رهبری فرمودند:مبارزه با فساد یک جهاد همه جانبه است این جهاد عظیم را با اغراض سیاسی آلوده نکنید .

دهدشتی خاطرنشان کرد: رییس جمهور سابق، شخصی را که متهم به فساد است به سمت ریاست "ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی" و مجلس هم او را به ریاست دیوان محاسبات می گمارد، کمی بعد هم فساد ایشان اثبات و محکوم میشود. چه کسی پاسخگوی این پارادوکس تلخ است؟ این هزینه برای نظام نیست؟! چرا نباید دادگاهی تشکیل شود و آقای احمدی نژاد پاسخگوی این گونه انتصابات و قانون گریزی های عدیده اش باشد؟ چــــرا  هرکـس حق امضایـی دارد، فــکر می کند که حـق دارد هر امضایــی بکند.

این نماینده مجلس نهم ادامه داد: قتی در جامعه ای كج روی هایی مانند فساد متولد شود، با عدم نظارت و کنترل، این بیماری مانند سرطان توسعه می یابد، قبح آن برای مردم ریخته می شود. پس از مدتی این کجروی ها در جامعه به هنجار تبدیل می شود.

وی گفت: این همان کجروی هایی است که در حال تبدیل به هنجار است. عدم برنامه ریزی و نظارت صحیح و اقداماتی مانند تعطیل کردن سازمان برنامه و بودجه توسط دولت قبل، زمینه ساز گسترش فساد سیاسی و اقتصادی است چرا که در عدم وجود برنامه شفاف است که ابزار نظارت کم اثر می شود.

نماینده مردم آبادان افزود: به اعتقاد من ، یکی از مهمترین دلایل عقب ماندگی مناطق محرومی مانند آبادان و خرمشهر و چابهار ، همین فساد سیاسی و اقتصادی است. اگر نبود قرارگرفتن اشخاص فاسد و ناکارآمد در مناصب مهم کشور، امسال 9000 دانش آموز آبادانی به دلیل فقر در آستانه ی ترک تحصیل نبودند !

دهدشتی تاکید کرد: بنده به رغم تمام انتقاداتی که در حوزه ی انتخابیه ام به جهت مبارزه با فساد های کلان  مواجهم ، یگانه راه خروج از محرومیت را مبارزه با فساد از همان سرچشمه های اصلی می دانم  واعتقاد دارم سیستم های فاسد با مشغول کردن نمایندگان مردم به امور خردِ منطقه ای، بر فساد و محرومیت بیشتر این مناطق می  افزایند.

وي در بخشي از نطق خود به اکبر ترکان نيز انتقاداتي کرد.

27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 487971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بوی گند فساد IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
    105 4
    حرف دل مردم
    • سرخ IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
      40 2
      حرف دلي كه هر ٤ سال در ميان و در ٣ ماهه ي نزديك به انتخابات شنيده ميشود :
  • بی نام IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
    64 2
    ما فراموش نکرده ایم که دردروره سازندگی شهردار تهران به دلایلی که نام انرا مبارزه بامفاسد اقتصادی گذاشته بودند را محاکمه وبا تبلیغ و اطلاعیه از قبل , از تلویزیون نمایش میدادند حالا از میزان ومبلغ تخلف چیزی نمی دانیم ولی هرچه بود درمقابل فسادی که این آقایون کردند هیچ به نظر میرسد اما حالا فردی رامحاکمه میکنند تاحدود 20جلسه آن مثلا علنی بود چیزی متوجه نشدیم که چه شد حا لا که غیر علنی شده که اصلا چیزی نخواهیم فهمید واقعا فکر کردند مردم .......