ایسنا نوشت: رهبر جبهه النصره ضمن تاکید بر اینکه "روسیه هرگز جرأت مداخله زمینی در سوریه را نخواهد داشت"، از مشارکت گروه‌های مخالف سوری در کنفرانس ریاض انتقاد کرد.

 ابومحمد الجولانی، رهبر جبهه تروریستی النصره در گفت‌وگو با خبرنگاران از جمله خبرنگار الجزیره مدعی شد: مداخله روسیه در سوریه هیچ چیزی را بر روی خاک سوریه تغییر نداده است. مخالفان مسلح از آغاز مداخله روسیه در سه محور پیشروی کرده‌اند.

وی گفت: روس‌ها تجربه خود در افغانستان را به یاد دارند و هرگز با اعزام نیروهای زمینی به سوریه دنبال ماجراجویی نخواهند گشت.

وی مخالفت النصره با آتش بس با نظام در غوطه را اعلام کرد و گفت که میان آتش بس در غوطه با آتش بس در الفوعه تفاوت وجود دارد.

الجولانی در ادامه ادعاهایش گفت: هیچ رقابتی میان روسیه و ایران بر سر سوریه وجود ندارد چراکه هر کدام از آن‌ها اهداف خاص خود را دارند. هدف مسکو حفظ پایگاه‌های نظامی و باز پس گیری جایگاه بین‌المللی خود است در حالی که تهران دنبال سیطره بر منطقه است.

اظهارات الجولانی پس از اجرای توافق آتش بس در منطقه الوعر، آخرین منطقه تحت سیطره مخالفان در شهر حمص ایراد شد.

وی همچنین از گروه‌های شرکت کننده در کنفرانس ریاض انتقاد کرد و گفت: برای جبهه النصره هیچ دعوتنامه‌ای صادر نشد هرچند که اگر صادر هم می‌شد ما در این نشست شرکت نمی‌کردیم.

وی گفت: این کنفرانس اقدامی برای اجرای نتایج کنفرانس وین میان روس‌ها و آمریکایی‌ها بود. کنفرانس وین نتایجی داشت که به نفع مردم سوریه نیست و ما کاملا با آن مخالفیم.

رهبر النصره ضمن تاکید بر اینکه هیچ مشکلی میان این گروه و ارتش لبنان وجود ندارد، حزب‌الله لبنان را طرفی دانست که ارتش را وارد درگیری کرد.

مخالفان سوریه روز پنجشنبه به نشست سه روزه خود در ریاض پایان دادند. این نشست با هدف متحد کردن مخالفان برای نشستن بر سر میز مذاکرات با نظام سوریه برگزار شد.

(جبهه تروریستی النصره عکس منتشر شده از جولانی را به صورت محو منتشر کرده است)

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 487923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =