ایران نوشت: سلسله لغو نشست‌های مجوزدار به کرج رسید.

اما این بار آنچه به‌دلیل فشار و تجمع خودسرها لغو شد، نه یک نشست یا سخنرانی سیاسی، بلکه مراسم عزاداری به مناسبت رحلت پیامبر اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) بود. چهارشنبه و پنجشنبه گذشته قرار بود مراسم عزاداری 28 صفر در حسینیه حضرت زهرا(س) کرج با سخنرانی حجج اسلام هادی غفاری و رسول منتجب نیا برگزار شود، مراسمی که قرار بود تنها به مسائل مذهبی اشاره شود. اما از روزهای پیش از مراسم، گفت‌و‌گوهایی میان گروه‌های «تلگرامی» در گرفت که طی آن، برخی با اشاره به حضور آنچه «فتنه گران» در این مراسم عنوان کردند، خواستار برگزاری تجمع و جلوگیری از برگزاری مراسم شدند.

ساعاتی پیش از آغاز مراسم، هنگامی که احتمال اقدام خودسرها نسبت به این مراسم مذهبی افزایش یافت، فرماندار ویژه کرج در خصوص تهدید گروه‌‌های مخالف برگزاری این مراسم، «هشیاری دستگاه‌‌های اطلاعاتی و امنیتی استان» را یادآور شد و برخورد با کسانی را که قصد برهم زدن مراسم‌ قانونی را دارند در دستور کار مدیریت ارشد شهرستان اعلام کرد. محمد تقی ایرانی با تأکید بر اینکه اجازه نمی‌دهد عده‌ای در فضای مجازی فضای واقعی حاکم بر شهر را بر هم بزنند، حفظ نظم شهر پیش از انتخابات را مهم دانست و برخورد با قانون‌شکنان را ضروری اعلام کرد. اما این هشدارها و انذارها کارگر نیفتاد و در نهایت، حدود 100 نفر مقابل حسینیه تجمع کرده و ضمن مداحی، مانع حضور مردم در این حسینیه شدند.

یکی از مسئولان برگزاری، جزئیات این حواشی و علت لغو را با «ایران» در میان گذاشت. وی که نخواست نامش منتشر شود، با اشاره به اینکه «کلیت این مراسم، مذهبی و با اطلاع استانداری و فرمانداری بوده است» خاطرنشان کرد: «مراسم به آرامی آغاز شده بود، اما از یک ساعت قبل خودسرها تجمع و تهدید کردند که مانع برگزاری آن خواهند شد.» وی با اشاره به تماس فرماندار و تأکید وی مبنی بر برگزاری مراسم با برگزارکنندگان، ادامه داد: «اما در نهایت برای اینکه حرمت مراسم عزای اهل بیت خدشه دار نشود و حاضران صدمه‌ای نبینند، به پیشنهاد مسئولان امنیتی و انتظامی، مراسم لغو شد.» وی برخی از تحرکات خودسرها را مقابل حسینیه این طور تشریح کرد: «روی موتور باند صوتی گذاشتند و مداحی و سینه زنی را آغاز کردند و طی آن شعار «مرگ بر» سر می‌دانند و حتی علیه فرماندار هم شعار دانند.» حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا که سخنران شب دوم این مراسم بود که اساساً برگزار نشد، به«ایران» گفت: «شب اول مراسم، هنگامی که مردم به این حسینیه برای عزاداری رجوع می‌کنند، جمعیتی خارج از حسینیه در مسیر مردم می‌ایستند و جلوی ورود مردم را به مراسم گرفته و با تندی با مردم برخورد می‌کنند.»

وی اضافه کرد: «در حالی که عده زیادی از مردم و چهره‌های سیاسی اجتماعی در محل حسینیه اجتماع کرده بودند، چند نفر از نیروی انتظامی در آنجا حضور یافته و به میزبان اعلام می‌کنند که قدرت برخورد با این‌ها را نداریم و شما مراسم را برگزار نکرده و آن را تعطیل کنید که باوجود اصرار میزبانان مبنی بر غیرسیاسی بودن این مراسم، این جلسه تعطیل شد.» در همین رابطه، «توکل لطفی» مدیرکل سیاسی و انتخابات البرز از تشکیل پرونده قضایی برای برهم زنندگان سخنرانی‌های قانونی در کرج به دستگاه قضایی استان خبر داد.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 487882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن RO ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
    0 0
    دستشان درد نکند. بچه ها مچکریم
  • بی نام IR ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
    0 0
    شکایت خخخخ این شکایت ها تا الان مگه نتیجه هم داشته یعنی جدا معلوم نیست کی خط میده به اینا؟؟؟ خوب پس چزا برخورد نمیشه ؟؟؟؟؟؟؟
  • کاوه IR ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
    0 0
    برخورد بااین جماعت هرج ومرج طلب متحجرفقط یه کم شهامت میخواد دولتی که توان برگزاری حتی یک جلسه سخنرانی رونداره مجلس همسوهم داشته باشه دردی رودوانمیکنه من که میدونم منتشر نمیکنیداما حداقل شما اگاه باشیدکافیه
  • بی نام IR ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
    0 0
    نیروی انتظامی کشور قدرت برخورد با یه عده قانون شکن خودسر رو نداره؟ قدرت نداره یا نمی خواد برخورد کنه؟
  • جاوید IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
    41 34
    اتفاقا این دو نفر تنها موضوعی که در موردش حرف نمیزدن در مورد مسائل مذهبی بوده .این دو حرفی بجز مسائل سیاسی و انتخاباتی ندارن .من نمیدونم وزارت کشور چرا به اینها مجوز میده در صورتی که میدونن مردم عکس العمل نشون میدن ؟
    • بی نام A1 ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
      2 3
      مردم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • روح الله A1 ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
      0 4
      واقعا برای طرز تفکرتون باید تاسف خورد. از چی میترسید؟
  • رضا IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
    25 18
    واقعا که ... قانون مملکت انگار منو غذا رستوران شده. هر کس برای خودش چیزی را انتخاب میکنه
  • رامین IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
    0 0
    افراطی ها کف روی اب هستند و هرکس به انها دل ببندد خوار وذلیل می شود
  • بی نام A1 ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
    0 0
    حالا کی به اهل بیت توهین میکنه و حرمت ها رو نگه نمیداره