۰ نفر
۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱

تسنیم نوشت: اعتراضات راستگراها و چپگراهای افراطی در شهر لایپزیگ آلمان به خشونت و آشوب و ضرب و شتم کشیده شد که بر اثر آن تعدادی از نیروهای پلیس مجروح شدند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "فرانکفورتر روندشای"، اعتراضات راستگراها و چپگراها در لایپزیگ آلمان به آشوب و خشونت کشیده شد و معترضان به‌سوی هم سنگ و ترقه پرتاب کردند. ابرهایی از دود سیاه بر فراز این شهر شکل گرفت و شرایط بسیار متشنج و وخیم بود.

ضرب و شتم، سوزاندن ظرفهای زباله از طرف معترضان و به کار بردن ماشین‌های آب‌پاش از طرف پلیس علیه معترضان گزارش شده است.

به این ترتیب در جریان تظاهرات نئونازی‌ها در لایپزیگ که امروز شکل گرفت درگیری‌های جدی بین نیروهای پلیس و معترضان چپگرا رخ داد.

معترضان نقابدار، سنگ و بطری و ترقه پرتاب کردند و نیروهای پلیس نیز از آب‌پاش و گاز اشک‌آور علیه معترضان سیاه‌پوش استفاده کردند.

بر اساس اطلاعات سخنگوی پلیس، نیروهای امنیتی از طرف حدود هزار نفر معترض شدیداً مورد حمله قرار گرفتند که این درگیری‌ها به مجروح شدن تعدادی منجر شد. تعدادی نیز از طرف پلیس بازداشت شدند.

یک ایستگاه اتوبوس در این آشوب‌ها تخریب شد و سطلهای زباله زیادی به آتش کشیده شد. بر اساس اطلاعات پلیس حتی آتش‌نشان‌ها هدف حمله معترضان افراطی قرار گرفتند. آنها از اوضاع متشنج و تهدید آمیز و پتانسیل خشونت بالا در لایپزیگ سخن گفتند.

دلیل این آشوب‌ها اعتراضاتی بود که از طرف گروه‌های راست افراطی قرار بود در این شهر برگزار شود. نیروهای پلیس همچنین از ایالت‌های دیگر در محل اعتراضات حاضر بودند.

در اوایل صبح امروز نیز چندین آتش‌سوزی از طرف افرادی ناشناس در این شهر آلمان رخ داد. در چندین قسمت شهر نیز لاستیک‌های ماشین و برخی ظروف به آتش کشیده شد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 487844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =