سخنگوی وزارت امورخارجه ضمن تبیین اقدامات این وزارتخانه درباره اتفاق های جمهوری آذربایجان، خواستار هوشیاری تمامی طرف ها برای مقابله با دسایس بدخواهان به منظور جلوگیری از تخریب روابط میان تهران -باکو شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرآنلاین ، به نقل از مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه ،حسین جابرانصاری با ادای احترام به احساسات پاک و نگرانی اقشار مختلف مردم متدین ایران اسلامی نسبت به رویدادهای اخیر جمهوری آذربایجان اظهار داشت: وزارت امور خارجه ابعاد مختلف این وقایع را از نزدیک دنبال و با مقام های ذیربط آن کشور ، تماس مستمر دارد.

وی گفت: نتیجه رایزنی های دو کشور ، فضای مناسب تری برای تعظیم شعائر اسلامی و حرمت اماکن مذهبی فراهم شد که از جمله نتایج آن برگزاری مراسم عزاداری روزهای پایانی ماه صفر در مساجد و تکایای جمهوری آذربایجان است.
سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین از همه طرف ها خواست با هوشیاری خود، مانع تحقق دسایسی شوند که از سوی بدخواهان برای تخریب روابط دو کشور؛ چیده می شود.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایرنا، پلیس آذربایجان ظهر روز اربعین حسینی (ع) و پنجشنبه پنجم آذرماه با حمله به مسجد شیعیان شهرک 'نارداران' در نزدیکی حرم 'بی بی رحیمه(س)' باعث شهادت و زخمی شدن چندین عزادار حسینی شد.
این اقدام دولت آذربایجان با واکنش مقامهای کشورمان و همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی همراه شد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 487733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
    10 24
    تخریب روابط تهران باکو چیست؟؟؟؟؟؟ مردم عزادار بیگناه را کشته اند و ایران را عامل دسیسه معرفی کرده اند. جوابشان را بدهید به جای این کارها.