پرویز مظلومی آمار خوبی در تقابل با امیر قلعه‌نویی دارد.

میثم بهرامی - خبرگزاری خبرآنلاین؛ رویارویی پرویز مظلومی و امیر قلعه نویی از این جهت حساس است كه به جز یك بار، همیشه یكی از آن‌ها سرمربی استقلال بوده. این بار هم قرار است قلعه‌نویی و مظلومی، یكشنبه 22 آذر ساعت 15 تیم‌های خود را به میدان بفرستند. این دفعه مظلومی سرمربی استقلال است و قلعه‌نویی سرمربی تراكتورسازی.
مظلومی و قلعه‌نویی تا به حال 9 بار با یكدیگر تقابل داشته اند كه 3 مسابقه آن‌ها مساوی شده است. 4 مسابقه را مظلومی برده و در 2 مسابقه هم قلعه نویی برنده بوده است. به عبارتی مظلومی دو برابر قلعه‌نویی پیروز شده كه این آماری بسیار درخشان است. نكته جالب اینجاست كه مشابه همین مسابقه در لیگ برتر یازدهم برگزار شد. در آن مسابقه كه تراكتورسازی میزبان بود و قلعه‌نویی سرمربیگری‌اش را برعهده داشت، استقلال با هدایت مظلومی با نتیجه دو بر صفر برنده شد. البته تراكتور در مسابقه رفت، در تهران با نتیجه 3-2 استقلال را شكست داده بود.
نكته جالب درمورد مظلومی این است كه او در تقابل‌ها، با شجاعت بیشتری تیمش را به میدان می‌فرستد. حتی در دربی ها هم به جز این دربی آخر، مظلومی معمولا شجاعت بیشتری به خرج می‌دهد و تیمش را هجومی‌تر راهی زمین می‌كند. او حتی در آن مسابقه 3-2 كه پرسپولیس با سه گل ایمون زاید برنده شد هم تیمش را هجومی به میدان فرستاده بود.
حالا مظلومی در تقابل با قلعه نویی هم این شانس را دارد كه لقب پوبله را به خود اختصاص دهد. او كه در تقابل با قلعه نویی 4 بار برنده شده، اگر این مسابقه را ببرد، در این زمینه زودتر از دربی‌ها پوبله می شود. او انتظار داشت كه امسال در دربی رفت بتواند لقب پوبله را به خود اختصاص دهد اما این اتفاق رخ نداد و مظلومی در دربی‌ها هنوز به قول خودش چوبله است!
از طرفی امیر قلعه‌نویی هم برای اولین بار است كه روی نیمكت تراكتورسازی می‌نشیند. او همین چند روز قبل جانشین تونی اولیویرا در تراكتورسازی شد. حضور دوباره او در تبریز گرچه با حاشیه‌هایی همراه بود و تعدادی از هواداران علیه او موضع گیری كردند، اما با حمایت‌های مدیران باشگاه، این مشكل هم حل شده و تراكتورسازی با امیر قلعه‌نویی امیدوار است كه بتواند دوباره به صدر جدول برسد. قلعه‌نویی وعده داده كه تراكتور سازی را دوباره به بالای جدول می‌رساند و از طرفی این تیم را در لیگ قهرمانان آسیا از گروهش بالا می‌برد. بی شك نتیجه‌ای كه او در مسابقه با استقلال می‌گیرد، نقشی اساسی در آینده تراكتورسازی خواهد داشت چراكه برد در این مسابقه می‌تواند روحیه تراكتوری‌ها را به طور كل عوض كند.
نتایج تقابل های قلعه نویی و مظلومی به نقل از كانال تلگرام باشگاه استقلال به شرح زیر است:
لیگ هفتم/ مس کرمان (قلعه‌نویی) 1-1 ابومسلم (مظلومی)
لیگ هشتم/ مس کرمان (مظلومی) 1-0 استقلال (قلعه‌نویی)
لیگ هشتم/ استقلال (قلعه‌نویی) 2-1 مس کرمان (مظلومی)
لیگ دهم/ استقلال (مظلومی) 4-3 سپاهان (قلعه‌نویی)
لیگ دهم/ سپاهان (قلعه‌نویی) 1-1 استقلال (مظلومی)
لیگ یازدهم/ استقلال (مظلومی) 2-3 تراکتورسازی (قلعه‌نویی)
لیگ یازدهم/ تراکتورسازی (قلعه‌نویی) 0-2 استقلال (مظلومی)
لیگ سیزدهم/ مس (مظلومی) 1-1 استقلال (قلعه‌نویی)
لیگ پانزدهم / استقلال (مظلومی) 2-0 ملوان (قلعه‌نویی)
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 487652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =