۰ نفر
۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱
تجارت نفت و پنبۀ داعش حسابی گرفته است

داعش در کنار نفت بازار تجاری دیگری به راه انداخته است که حسابی گرفته و آن هم تجارت پنبه سفید در کنار نفت سیاه است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرآنلاین، روزنامۀ ایزوستیا در گزارشی به قلم آنتون خاشنکو، مسئله تجارت نفت ترکیه با داعش را مورد بررسی قرار داده است.

نویسنده این مقاله از جزئیات جدید اتهامات علیه ترکیه پیرامون تجارت نفت و محصولات نفتی با داعش و نقش آمریکا در این روند پرده برداشته و می نویسد:

بعد از آنکه طرف روس این اتهامات را اعلام کرد، مقامات آمریکایی و از جمله باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده، با بی میلی به وجود این مسأله اعتراف کردند ولی بر حجم پایین نفت صادر شده به ترکیه تأکید نمودند. در همان حال آنکارا در ملاقات با هیأت اعزامی آمریکایی پیشنهاد واشنگتن مبنی بر بستن مرز 100 کیلومتری با سوریه را رد کرد زیرا برای این کار 30 هزار نفر نیروی نظامی مورد نیاز است که ظاهراً ارتش 410.5 هزار نفری ترکیه این امکان را ندارد!

نویسنده این بهانه جویی ترکیه را بی اساس دانسته و بر این اعتقاد است که کامیون هایی که نفت و بنزین حمل می کنند، می توانند فقط از جاده های صاف استفاده کنند و لذا برای بستن مرز نیروهای خیلی کمتری لازم است.

نویسنده معتقد است که در حال حاضر کسی غیر از اردوغان وجود روابط بازرگانی بین ترکیه و داعش را زیر سئوال نمی برد و سپس به مقاله تاد وود مفسر روزنامه واشنگتن تایمز درباره کمک کاخ سفید به داعش در زمینه قاچاق و فروش نفت استناد می کند.
وزارت دارایی آمریکا که معاملات مالی در سراسر جهان را رصد می کند، وانمود می کند که از تجارت نفتی داعش با ترکیه اطلاع ندارد. ولی روشن است که داعش همچنین به ترکیه پنبه می فروشد و در عوض کالاهای زیادی که برای تأمین زندگی در مناطق نفوذ آن لازم است، دریافت می کند که این معاملات باید در نظام مالی منعکس شوند.

ولی آمریکا سکوت کرده است زیرا انتشار این اطلاعات افشاگرانه می تواند بسیاری از جنبه های کثیف فعالیت ائتلاف غربی را بر ملا سازد.

4952

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 487645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =