۰ نفر
۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵

یک تحلیلگر روس می‌گوید احتمالا به مدودف ضمانت داده اند که تا شش ماه آینده بی چون و چرا در مقام خود باقی بماند و بعد از انتخابات پارلمانی بتواند در این مقام بماند یا رئیس دوما شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روزنامه ماسکوفسکی کمسمولتس، از زمان تبادل مقام های ریاست جمهوری و نخست وزیری بین ولادیمیر پوتین و دمیتری مدودف، همه سخنرانی ها و مصاحبه های مهم نخست وزیر از این نظر مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند که آیا رئیس جمهور سابق در مقام نخست وزیری احساس راحتی می کند یا خیر و اینکه او تا چه اندازه رئیس واقعی هیأت دولت است؟

خبرنگار ماسکوفسکی کمسمولتس نظر کارشناسان سیاسی را در این مورد جویا شده است: ایگور بونین مدیر مرکز فناوری های سیاسی از رفتار دمیتری مدودف نتیجه می گیرد که او از یک سال یا حتی شش ماه پیش احساس اعتماد به نفس بیشتری دارد و به فکر شکست سیاسی نیست. به او حتماً ضمانت داده اند که تا شش ماه آینده بی چون و چرا در مقام خود باقی بماند و بعد از انتخابات پارلمانی بتواند در این مقام بماند یا رئیس دوما شود. در شرایط ادامه افت اقتصادی دیمیتری مدودف می تواند مقام ناراحت کننده نخست وزیر را به شخص دیگری بدهد و از پشت تریبون پارلمان از او انتقاد نماید.

میخاییل وینوگرادوف رئیس بنیاد سیاست سن پترزبورگ نیز در این باره معتقد است که دیمیتری مدودف می خواست با شرکت در مصاحبۀ آخرش با نمایندگان چند شبکه فدرال، ابراز وجود کرده و بگوید که مانند سابق نفر دوم کشور است. او حتی چند روز قبل از کنفرانس خبری بزرگ ولادیمیر پوتین نیز صحبت کرده بود؛ این دو ویژگی متفاوتی در مصاحبه دارند، در حالی که پوتین دوست دارد به سئوالات تند پاسخ دهد و نقطه آخر را بگذارد، دیمیتری مدودف این حق پوتین را زیر سئوال نمی برد.

به گفته کنستانتین کاستین، رئیس بنیاد توسعه جامعه مدنی، دیمیتری مدودف با اعتماد به نفس صحبت می کرد ولو اینکه اوضاع اقتصادی برای کشور و برای هیأت وزیران مناسب نیست. نخست وزیر هیچ چیز جدیدی نگفت ولی تأکید کرد که تعهدات اجتماعی دولت در برابر مردم اجرا خواهد شد و اینکه مالیات ها در سال های آینده افزایش نخواهد یافت. به عقیده کاستین، این پاسخ ها باعث افزایش خوش بینی میان مردم می شود.

4952

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 487642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =