واحد مرکزی خبر نوشت: تحلیلگر روزنامه نیویورک تایمز، اقدامات دونالد ترامپ را با فعالیت احزاب راستگرای افراطی در اروپا مقایسه کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، اعضای مطرح هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه آمریکا به انتقاد از اظهارات جنجالی دونالد ترامپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور ادامه می‌دهند. ترامپ در اظهارات جنجالی خود پیشنهاد داد بود کاملاً از ورود مسلمان به آمریکا جلوگیری شود. تازه ترین نظرسنجی وال استریت ژورنال و ان بی سی نشان می دهد سی و هشت درصد از رأی دهندگان هوادار حزب جمهوری خواه، موافق و سی و نه درصد آنها مخالف نظر ترامپ هستند. این در شرایطی است که پنجاه و هفت درصد از کل مردم آمریکا با طرح پیشنهادی ترامپ مخالفند. 
«راث دوتات»(Roth Douthat) تحلیلگر شبکه سی ان ان و مقاله نویس نیویورک تایمز گفت:« نتایج نظرسنجی، قابل پیش بینی بود. شاید یکی از راه های بررسی پدیده ای به نام «دونالد ترامپ» در عرصه بین المللی، مقایسه او با حوادثی است که در سالهای اخیر برای سیاست اروپا رخ داده است. ترامپ اصولاً به حزب جبهه ملی (فرانسه) یا دیگر احزاب راستگرای کوچک اروپا شباهت دارد، با این تفاوت که ترامپ در چارچوب ائتلاف جمهوری خواهانِ آمریکا فعالیت می کند. در آمریکا، فضای چندانی برای فعالیت جدی احزاب کوچک، دسته سوم یا چهارم وجود ندارد. بنابراین ترامپ در داخل حزب جمهوری خواه توانسته است از تلفیق عوام گرایی، ملی گرایی و نگرانی درباره تروریسم استفاده کند. البته جای تعجب نیست که سخنان او برای برخی رأی دهندگان جذابیت دارد. 
ترامپ اکنون با اختلاف دو رقمی از دیگر رقبای انتخاباتی خود در حزب جمهوری خواه جلو افتاده است. تحلیلگر شبکه گفت: طرح ترامپ نهایتاً او را یک گام از انتخاب شدن به عنوان نامزد نهایی حزب جمهوری خواه دور می کند. به عقیده من، بخت دونالد ترامپ برای انتخاب شدن به عنوان نامزد نهایی جمهوری خواهان همیشه اندک بوده و خواهد بود. از سوی دیگر، اینگونه اظهارات ترامپ باعث می شود پذیرش او به عنوان کاندیدا برای مقامات حزب جمهوری خواه دشوار شود. ترامپ نمی تواند با جلب حمایت سی درصدی مردم در نظرسنجی ها، کاندیدای نهایی شود و سرانجام در مقطعی با مخالفت ساختاری جمهوری خواهان روبرو خواهد شد. از سوی دیگر باید توجه داشت هنوز هیچ یک از شهروندان آمریکایی به ترامپ رأی نداده است و این آمارها همه نتایج نظرسنجی ها است. 
308308

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 487548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =