سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد دولت آمریکا با اعزام گسترده نیروی زمینی به عراق و سوریه برای نبرد علیه داعش مخالف است.

به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما، خبرنگاری از جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید پرسید رهبر کره شمالی اعلام کرد کشورش بمب هیدروژنی ساخته است. نظر کاخ سفید چیست؟
جاش ارنست گفت ما مطمئنا درباره سیاستها و نیات و اقدامات بی ثبات کننده رژیم کره شمالی نگرانیم. فعلا اطلاعاتی که در دسترس ما قرار دارد، تردیدهای زیادی را درباره این ادعاها مطرح می کند. با وجود این ما خطر و تهدید رژیم کره شمالی و بلندپروازیهای آن را برای ساخت سلاح هسته ای بسیار جدی می گیریم که نه فقط کره جنوبی را به عنوان متحد آمریکا تهدید می کند بلکه می تواند تاثیری بی ثبات کنند و حتی خطری برای امنیت ملی دیگر کشورهای منطقه داشته باشد. 
جاش ارنست درباره اعزام نیروی زمینی به عراق و سوریه برای نبرد علیه داعش گفت ما با نوعی از ماموریت نظامی که نیاز به اعزام دهها هزار نیروی آمریکایی داشته باشد که در واقع به کشور دیگری تجاوز نظامی کند و سرزمین بزرگی را گرفته و آن را برای مدت نامحدودی در کنترل خود نگه دارد، مخالفیم. این با ماموریتی که به برخی از نیروهای عملیات ویژه ما سپرده شده است ، فرق می کند. روشن است آنها در شرایط خطرناکی قرار دارند و جان خود را به خطر می اندازند تا منافع امنیت ملی ما تامین شود. البته مسئولیت شماره یک آنها این نیست که برای مثال سرزمینی گرفته و در کنترل خود نگه دارند. 
جاش ارنست درباره نبرد علیه داعش گفت رئیس جمهور آمریکا گفته است میزان سرزمینهایی که داعش توانسته است در عراق و سوریه به تصرف خود در آورد مهار شده و حتی کاهش یافته است زیرا بیست و پنج درصد از مناطق مسکونی که قبلا در کنترل داعش بود، به دست نیروهای عراقی و برخی از جنگجویان مخالف در داخل سوریه بازپس گرفته شده است. علت اینکه رئیس جمهور در وهله اول دستور عملیات نظامی را علیه داعش داد، این بود که رئیس جمهور درباره سرزمینهایی که داعش در داخل سوریه و عراق به کنترل خود درآورده بود، نگران بود. در واقع رئیس جمهور نگران بود آنها از این مامن و پناهگاه برای عملیات علیه آمریکا یا متحدان و منافع ما در سراسر جهان استفاده کنند. به همین علت ما هم اکنون درگیر جنگ با داعش هستیم و این جنگ در حال پیشرفت است و هدف از آن تضعیف و در نهایت نابودی داعش است. 
جاش ارنست درباره تاکید دولت برای اصلاح قوانین اسلحه برای مقابله با خشونت با سلاح گرم گفت اکثریت آمریکاییها معتقدند باید تدابیری برای ایمنی بیشتر در رابطه با خرید و فروش و نگهداری سلاح اتخاذ شود اما اقلیتی از آمریکاییها که با تصویب قوانین محدودکننده در رابطه با سلاح مخالفند نفوذ بیشتری در کنگره دارند و حرفشان را در کنگره به کرسی می نشانند. هم اکنون در آمریکا بحث داغی درباره مسئله سلاح جریان دارد. البته هر چه خشونت با اسلحه و قربانیان تیراندازی با اسلحه بیشتر می شود، صدای کسانی که خواستار اصلاح قوانین اسلحه هستند بلندتر و قویتر می شود. کشور ما مملو از سلاح شده است و هر جایی که بروید مقادیر زیادی سلاح پیدا می کند. دسترسی راحت به سلاح و تکثیر سلاح خشونت و جنگ ، اصلا باعث امنیت بیشتر و کاهش خشونت با اسلحه نشده است. بنابراین غم انگیز است که می بینیم وجود مقادیر زیادی سلاح در دست مردم کوچه و بازار ، باعث کشته شدن این همه آمریکایی می شود و جای تاسف دارد که نتیجه این خشونتها افزایش خرید و فروش سلاح است. 
308308

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 487544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =