خطیب نماز جمعه تهران به برخی اظهارات علیه شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: غربگراها با شورای نگهبان مخالفند. هیچ کشوری نیست که هر کس بتواند بدون حساب و کتاب کاندیدا شود.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه امروز در تهران بود. او گفت: شورای نگهبان بدون واهمه کارش را انجام دهد و تا درست احراز صلاحیت نکرده، کسی را تأیید صلاحیت نکند.
مهم ترین بخش های سخنان صدیقی به نقل از خبرگزاری ها به شرح زیر است:
** سیاست‌زده‌ها و غرب‌زده‌ها علی‌رغم همه تلاش‌هایی که انجام دادند نتوانستند دانشگاه‌ها را به صورت پایگاه‌های دشمن درآورند
** نامه دوم مقام معظم رهبری به جوانان غرب، به نوعی حکمت‌نامه، افشاگری و دعوت به فطرت‌ها به حقایق موجود در اسلام و واقعیت دین و شناخت واقعیت استعمار است. این نامه هشداری هم به جوانان خودمان و هم به جوانان دنیا است که ما در چه شرایط قرار داریم و چه جو مصنوعی جلوی شناخت حقایق را گرفته است.
**وظیفه ما این است که دست تزویر و فریب و غارت و ناامن‌کننده بشریت را بشناسیم و به فطرت و دین فطری اسلام است بازگردیم سوابق اسلام و مسلمین را باید ببینیم و متوجه شویم که ترور از چه زمانی و از چه پایگاهی به وجود آمده است.
** سراسر نامه مقام معظم رهبری نور است. آدم احساس می‌کند که رهبری نماینده پیامبر و امام زمان است و همه بندگان را عائله خدا می‌بیند و سرپرستی آنها را بر عهده می‌گیرد و نسبت به جهانیان دلسوزی دارد.
** تزویر و رفتار دوگانه غرب بسیار حکیمانه در این نامه به آن پرداخته شده است امیدواریم همان طور که برخی از کلیساها از این نامه پذیرای این نامه شدند و همچنین در محافل مختلف دنیای غرب مطرح شد مثل نامه‌های نبی مکرم اسلام نوید جهانی شدن انقلاب اسلامی، انسانی و فطری را بدهد.
** رهبر معظم انقلاب، انقلاب را در داخل کشور محصور نمی‌داند و بشریت را محتاج آن می‌بیند و به همه بشریت عشق می‌ورزد. به واقع کسی نمی‌تواند در مطالب روح‌بخش رهبر انقلاب خدشه‌ای وارد کند.
** دانشجویان در اصل انقلاب همراه امام بودند و در تشکیل نظام،‌سپاه موثر بودند. دانشجویان هویت دینی دارند و مادرانشان با مهر و محبت امیر المومنین آنها را تربیت کردند.
** سیاست‌زده‌ها و غرب‌زده‌ها علی‌رغم همه تلاش‌هایی که انجام دادند نتوانستند دانشگاه‌ها را به صورت پایگاه‌های دشمن درآورند و این اتاق جنگی برخی از گروه‌های در اوایل انقلاب تشکیل داده بودند خیلی زود ریشه‌کن شدند و رخت بربستند.

** امروز که 36 سال است که انقلاب اسلامی گذشته و دانشگاه‌ها تبدیل به پایگاه‌ها اعتکاف شدند و نمازها جماعت به طور باشکوه در آن برگزار می‌شود و مراسم عزاداری امام حسین (ع) به خوبی در آن برگزار می‌شود اگر ببینیم که تبدیل به صحنه مانور سیاست‌زده‌ها و سیاست‌بازها و کسانی که قائله 88 را به وجود آورده‌اند شده است،‌ جای تامل و تفکر است که مجاری اجرایی این گونه زمینه‌سازی کنند و آنها بار دیگر مردم را نگران کنند.
** ما از برخی سخنرانی و حضور برخی سخنران‌ها و ایجاد فضای مصنوعی که درست می‌کنند ابراز تاسف داریم و انسان را نسبت به برخی امور نگران می‌کنند و خیلی بد است که مسئولان مردم را نسبت به خودشان بدبین کنند چرا که این مردم مسلمان ولایت‌مدار و عاشق قداست‌های انقلاب هستند.
** از آن روزی که قانون اساسی شورای نگهبان در تعیین سرنوشت انتخابات دخیل دانسته، نظارت این نهاد را یک نظارت استصوابی قرار داده است.
**یک نانوا اگر بخواهد در یک محله‌ای مغازه باز کند باید اخذ پروانه کند و پروانه تا موقعی که شرایط نباشد صادر نخواهد شد یک راننده تاکسی هم بخواهد راننده بشود باید یک امتحانی از او گرفته و صلاحیت او برای رانندگی احراز شود حالا اگر ما بخواهیم پست‌های کلیدی کشور را به دست کسانی بدهیم و اگر یک عده فقیه و حقوق‌دان و دارای بینش و وابستگی‌های الهی صلاحیت‌ها را در انتخابات احراز کند چرا که این یک مطالبه مردمی و عقلایی است در تمام عالم است منتهی در هر جامعه‌ای متناسب با فرهنگ آن عمل می‌شود.
** نظام ما یک نظام اسلامی است و اینجا هم به تناسب این موضوع فقهای شورای نگهبان و حقوق‌دانان مسئولیت نظارت بر احراز صلاحیت‌ها را دارند اما عده‌ای که نگرانند انتخاب نشوند و نتوانند شلوغ بکنند دامن زده می‌شود و می‌بینیم که قبل از آنها بعد از آنها رسانه‌های خارجی آتش‌افروزی می‌کنند و متاسفانه عملکرد آنها را تایید می‌کنند و هم صدا هستند.
** شورای نگهبان، بسیج و سپاه و حرکت‌های فرهنگی عاشورایی مورد بغض دشمنان ما هستند و روی حساب این حرف‌ها را می‌زنند اما کسانی که در داخل هستند چرا با آنها همراهی می‌کنند.
** نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و غرب یک افشاگری، روشنگری و همچنین هشدار به جوانان خودمان و همه دنیاست که در چه شرایطی هستیم و چه جو مصنوعی جلوی شناخت حقایق را گرفته است.
** ریشه‌های خشونت در این نامه بررسی شده و برخوردهای دوگانه دنیای غرب بسیار ظریف و حکیمانه نشان داده شده است. امیدواریم همان‌طور که بعضی از کلیساها این نامه را پذیرا شده‌اند و در محافل مختلف دنیای غرب پذیرفته شد،‌ مثل نامه‌های پیامبر(ص) نوید جهانی شدن انقلاب اسلام باشد. یکی از جوانه‌هایش هم همین نامه‌هاست که انقلاب را در داخل کشور محصور نمی‌داند.
**برخی عاملان فتنه 88 به راحتی وارد دانشگاه‌ها می‌شوند که این اقدامات مردم را نگران می‌کند، دستگاه‌های اجرایی مراقبت کند؛ برخی از سخنرانی ها در 16 آذر امسال مایه تاسف بود.

17213

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 487543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    17 2
    یعنی شرق گرایان موافقند؟
  • شرق گرا ES ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    17 5
    افرادی که رد صلاحیت میشوند باید اعدام نیز بشوند.
    • مهران IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
      1 11
      نه نباید اعدام شوند بلکه این کاندیداها باید به قانون احترام بگذارند
  • بی نام A1 ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    13 3
    گرم شدن فضای انتخاباتی را دوست ندارن ظاهرا
    • بی نام GB ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
      12 0
      ناچون اگر مردم بیان بازنده هستند.
    • بی نام RO ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
      1 5
      سال 88 فضای انتخابات گرم شد ولی اصلاح طلبا جنبه شکستو نداشتن
  • بی نام A1 ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    2 1
    اگر شما حق هستيد چرا از برخي ها مي ترسيد نكند منطقتان براي ملت خريداري ندارد
  • بی نام IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    4 0
    بلاخره مردم ایران انقلابی و ولایی هستند یا نه؟ اگر هستند چرا باید از خروجی انتخاب همین مردم هراس داشته باشید و دست به دامن شورای نگهبان بشید؟
  • مهران IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    2 24
    ایشون حرف کاملا درستی زدند. فتنه گران حق حضور در انتخابات رو ندارند.
  • امید A1 ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    2 19
    واقعا باید این ها که رد صلاحیت میشن و مخالف نظام‌ جمهوری اسلامی هستند باید اعدام شوند همین ها هستند که کشور رو نابود میکنند.
  • کاظم A1 ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    5 0
    با رد صلاحیت یا بدون رد صلاحیت تندروها بازنده اند.فقط شدت باخت کم و زیاد می شود.