وال استریت ژورنال نوشت نظرسنجی های انجام شده نشان می دهد اکثر شهروندان آمریکایی با طرح دونالد ترامپ داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درباره منع ورود مسلمانان به این کشور مخالفند.

به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما، وال استریت ژورنال در گزارشی به قلم جانت هوک و پاتریک اوکانر نوشت: نظرسنجی وال استریت ژورنال و ان بی سی نیوز نشان می دهد پیشنهاد دونالد ترامپ برای منع موقت ورود مسلمانان به آمریکا با مخالفت اکثر آمریکایی ها مواجه شده و این در حالی است که تقریبا چهار جمهوری خواه از ده شهروند جمهوری خواه از این ایده حمایت می کنند.
وجود این گونه رویکردها در حزب جمهوری خواه به ایجاد یک طوفان سیاسی دیگر از سوی ترامپ کمک کرده است زیرا نظرسنجی ها نشان می دهد میزان محبوبیت او در میان رأی دهندگان جمهوری خواه طی شش هفته گذشته کاهش نیافته است.
اما در مجموع، حدود پنجاه و هفت درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی طرح ممنوعیت ورود مسلمانان را به آمریکا با قاطعیت رد کردند. این در حالی است که بیست و پنج درصد از آن حمایت کردند. در میان رأی دهندگان جمهوری خواه، سی و نه درصد با این ایده مخالفت و سی و هشت درصد از آن حمایت کردند. از زمانی که ترامپ خواستار ممنوع اعلام شدن ورود مسلمانان به خاک آمریکا شد این موضوع هدف بحث های گسترده و شدید قرار گرفته است.
این نظرسنجی همچنین نشان داد حدود شصت درصد از آمریکایی ها رویکردی حمایتی درباره مسلمانان دارند. این حمایت در مقایسه با ماه های پس از وقوع حملات یازدهم سپتامبر سال دو هزار و یک توسط تروریست های اسلام گرا، بیشتر شده است. این نظرسنجی جدید همچنین نشان می دهد احساسات ضد مسلمانان در میان جمهوری خواهان شدید است: ‌نیمی از شهروندان جمهوری خواه آمریکایی رویکردی منفی در قبال مسلمانان دارند. این نظرسنجی پس از آن انجام شد که وقوع حملات خشونت آمیز توسط شبه نظامیان اسلام گرا پاریس، سن برناردینو کالیفرنیا و دیگر مکان ها سبب افزایش نگرانی های عمومی درباره تروریسم شده است. باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا از آمریکایی ها خواسته است همه مسلمانان را یک نیروی خطرناک ندانند اما دونالد ترامپ خواستار متوقف شدن روند مهاجرت مسلمانان به آمریکا تا زمانی شد که «نمایندگان کشور ما بتوانند دریابند چه اتفاقی در حال رخ دادن است.»
با وجود انتقادهای گسترده از جمله از سوی رقبای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بحث ها بر سر پیشنهاد ترامپ سبب تغییر رویکرد او نشده است. پنجاه و نه درصد از افرادی که در این نظرسنجی شرکت کردند در پاسخ به این سوال که چه نمره ای به ترامپ می دهند، اعلام کردند رویکردشان در قبال او منفی است و بیست و هفت درصد اعلام کردند او را فردی مثبت می دانند. در میان رأی دهندگان جمهوری خواه، پنجاه و یک درصد اعلام کردند ترامپ فردی مثبت است و بیست و شش درصد اعلام کردند رویکردی منفی در قبال او دارند. منتقدان ترامپ و رقبایش امیدوار بودند این پیشنهاد او سبب کاهش میزان حمایت ها از ترامپ شود. اما به نظر می رسد این پیشنهاد سبب تغییر دیدگاه حامیانش نشده است. منتقدان او را فردی تندخو توصیف کردند و این در حالی است که حامیانش همچنان به او تمایل دارند.
پیتر دی هارت که یک دموکرات است، اعلام کرد:‌ «از زمان رونالد ریگان در سال هزار و نهصد و هشتاد، دونالد ترامپ موفق ترین نامزد در پیشبرد بحث هایش محسوب می شود.» او همچنین گفت:‌ «نخبگان حزب از او هراس دارند و مردم در مقابل او اغوا شده اند. نامزدی ترامپ سبب ایجاد تعریفی جدید از منطق سیاسی شده است.»
بحث ها بر سر چگونگی واکنش نشان دادن به اقدامات تروریستی در زمانی مطرح می شود که در میان احزاب آمریکایی رویکردهایی متفاوت در قبال مسلمانان وجود دارد.
نیمی از شهروندان جمهوری خواه آمریکا اعلام کردند رویکردشان در قبال مسلمانان منفی است. در میان شهروندان دموکرات نیز هفتاد و نه درصد اعلام کردند رویکردی مثبت در قبال مسلمانان دارند و تنها یازده درصد اعلام کردند رویکردشان درباره مسلمانان منفی است.
درخواست دونالد ترامپ برای ممانعت از ورود مسلمانان به آمریکا با حمایت آمریکایی هایی مواجه شده است که درباره چشم اندازها درباره وقوع یک حمله در این کشور در‌ آینده نگران هستند و می خواهند دولت اوباما رویکردی تهاجمی تر برای جلوگیری از یک تیراندازی دیگر در آمریکا اتخاذ کند.
برخی دیگر پیشنهاد ترامپ را یک واکنش بیش از اندازه به اقدامات تروریستی می دانند. فرد فرتزوگ -که شصت و پنج سال دارد و اهل میشیگان است و از هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حمایت می کند- اعلام کرد: «ما نباید چنین واکنشی نشان دهیم.»
اظهارات ترامپ طی تبلیغات انتخاباتی همواره بحث برانگیز بوده است. او برخی موضوعات از مهاجران غیر قانونی از مکزیک گرفته تا سناتور جان مک کین از آریزونا را به باد انتقاد گرفته است.
به هرحال ترامپ نامزد جمهوری خواهان محسوب می شود و مقامات جمهوری خواه این سوال را مطرح می کنند که آیا سخنان ترامپ بر دیدگاه رأی دهندگان این حزب در مجموع تأثیر منفی خواهد داشت یا خیر.
اما چهل و یک درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند بر این باورند که پیشنهاد دونالد ترامپ درباره ممنوع کردن ورود مسلمانان به آمریکا منعکس کننده رویکردهای خود ترامپ است و بسیاری از شهروندان جمهوری خواه آمریکا با او هم نظر نیستند. یک چهارم نیز اعلام کردند او به نیابت از بیشتر رأی دهندگان جمهوری خواه سخن می گوید که هم نظر هستند.
شصت و هشت درصد از دموکرات هایی که در این نظرسنجی شرکت کرده بودند در پاسخ به سوالی در این باره که آیا آنها سخنان انتخاباتی ترامپ را توهین آمیز و اشتباه می دانند، اعلام کردند بله و تنها شانزده درصد جمهور یخواهان آنها را درست می دانستند. سی و نه درصد اعلام کردند اظهارات ترامپ توهین آمیز و اشتباه هستند.
در میان جمهوری خواهان، حدود سی و هفت درصد اعلام کردند سخنان و رفتارهای ترامپ آزار دهنده است اما او یک موضوع مهم را مطرح کرده و این در حالی است که چهل درصد اعلام کردند ترامپ حقیقت را می گوید و رویکرد درستی درقبال بسیاری از موضوعات اتخاذ کرده است.
برد گلن سی و دو ساله که اهل آیداهو است و به جمهوری خواهان گرایش دارد اما هنوز دقیقا نمی داند در انتخابات ریاست جمهوری سال دو هزار و پانزده آمریکا به کدام نامزد رأی دهد، اعلام کرد:‌ «من از شیوه تبلیغات او لذت می برم. اما همواره با او درباره همه موضوعات موافق نیستم.» او همچنین گفت:‌ «او صریح سخن می گوید. این موضوع سبب جلب نظر افراد بیشتری برای حمایت از او می شود.»
308308

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 487539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =