رئیس جمعیت هلال احمر ایران، اظهارداشت: جمعیت هلال احمر به دنبال تاب آور کردن جامعه در منطقه شاخ آفریقا به خصوص سومالی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی هلال احمر؛ سید امیر محسن ضیائی در نشست تخصصی تاب آوری علیه گرسنگی که به ابتکار فدراسیون بین المللی جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر و با حضور نمایندگانی از بیش از ۵۰ جمعیت ملی صلیب سرخ و هلال احمر و نمایندگان دولت برگزار شد، به وضعیت بد اقتصادی در اکثر کشورهای جهان به خصوص کشورهای آفریقایی اشاره کرد و افزود: ضروری است تا بتوانیم مردم را از نظر اقتصادی تاب آور کنیم.

وی ادامه داد: پدیده هایی همانند فقر، مهاجرت و حتی سوانح به دلیل نداشتن وضعیت اقتصادی مناسب از نتایج عدم وجود تاب آوری در جامعه است.

ضیائی با اشاره به برنامه های جمعیت هلال احمر ایران در سطح بین المللی به امضای تفاهم نامه چهارجانبه میان جمعیت هلال احمر ایران، فدراسیون بین المللی جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر، صلیب سرخ کنیا و جمعیت هلال احمر سومالی برای مقابله با گرسنگی در سومالی، اظهارداشت: جمعیت هلال احمر ایران به دنبال تاب آور کردن جامعه در منطقه شاخ آفریقا به خصوص سومالی است و با اجرای این پروژه چهارجانبه مبلغی بیش از ۲ میلیون دلار را از محل کمک های مردمی جمعیت هلال احمر برای مقابله با گرسنگی در سومالی هزینه می کند تا بتوانیم جامعه ای تاب آور در برابر گرسنگی داشته باشیم.

رئیس جمعیت هلال احمر ایران در ادامه سخنرانی خود در نشست تخصصی مقابله با گرسنگی به اجرای سایر پروژه ها و برنامه های جمعیت هلال احمر با فدراسیون بین المللی جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر به خصوص در زمینه حفاظت محیط زیست با بهره گیری از توان جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر اشاره کرد.

در این نشست تخصصی، دکتر سید امیرمحسن ضیائی، رئیس جمعیت هلال احمر؛ عباس گولت، دبیرکل صلیب سرخ کنیا؛ جرگر، رئیس اداره ژنو WFP؛ لهار، رئیس امور بین الملل صلیب سرخ؛ ماری مسیر، مدیر روابط عمومی شرکت نستله به عنوان سخنرانان تخصصی حضور داشتند.

سخنرانی دکتر ضیائی مورد استقبال شرکت کنندگان در این نشست تخصصی قرار گرفت.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 487503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =