تسنیم نوشت: یک عضو شورای سیاسی جنبش انصار الله یمن از دریافت نشانه‌های موافقت ریاض با آتش بس،پیش از ورود به راهکار سیاسی در این کشور خبر داد.

به گزارش شبکه المیادین، محمد البخیتی عضو شورای سیاسی جنبش انصار الله یمن گفت: سازمان ملل سینگال های موافقت ریاض با توقف جنگ و برداشته شدن محاصره قبل از ورود به راه حل سیاسی را به ما منتقل کرد.

وی درباره نتایج نشست سران شورای همکاری خلیج فارس نیز گفت: این نشست تغییر زیادی را به دست نداد، اما برخی تغییرات و کاهش سقف سیاسی را که بر مبنای آن جنگ آغاز شد، احساس کردیم.

محمد البخیتی سپس به تحولات میدانی جنگ در یمن اشاره کرد و گفت: نخستین خط دفاعی ارتش سعودی در مرز به ویژه در سمت استان صعده سقوط کرد.

انصار الله: اسامی تیم خود در مذاکرات ژنو را به سازمان ملل دادیم

از سوی دیگر سخنگوی جنبش انصار الله یمن اعلام کرد که این جنبش اسامی اعضای تیم خود در مذاکرات آتی ژنو درباره یمن را تحویل سازمان ملل داد.

محمد عبدالسلام در صفحه شخصی خود در شبکه های اجتماعی درباره آخرین موارد توافق شده و مشخص شدن اعضای تیم مذاکره کننده جنبش انصار الله نوشت: در چارچوب رایزنی های سیاسی انجام شده با سازمان ملل و جامعه بین المللی در ماه‌های گذشته در شهر مسقط و توافق انجام شده برسر یک سری افکار و اصول تا رسیدن به پیشنهادهای ما درباره مذاکره –اعم از پیش نویس، محورها، محل و تاریخ برگزاری آن- و امید ما به سازمان ملل برای مدنظر قرار دادن ملاحظاتمان درقبال این پیش نویس به هدف سهیم شدن در یک مذاکره جدی و مسئولانه و نیز براساس توافق صورت گرفته با سازمان ملل برای رسیدن به توقف تجاوزگری علیه کشور یمن و شکستن محاصره و از سرگیری گفت وگوی سیاسی، ما اسامی تیم مذاکره کننده خود را به سازمان ملل تحویل دادیم.

308308

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 487481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =