وزیر امور خارجه آلمان عملیات نظامی ارتش آلمان در سوریه برای مبارزه با داعش را که جمعه گذشته از طرف پارلمان این کشور تصویب شد اقدامی درست نامید.

تسنیم نوشت: "فرانک والتر اشتاین مایر"، وزیر امور خارجه آلمان در کنگره حزب سوسیال دموکرات از موافقت حزب خود در پارلمان با عملیات ارتش آلمان در سوریه برای مبارزه با داعش حمایت کرده و آن را اقدامی درست ارزیابی کرد.

"اشتاین مایر" در بخش دیگری از سخنانش گفت: اصل عاری بودن از خشونت به شعاری تو خالی تبدیل می شود وقتی دیگر با واقعیت منطبق نباشد.

وی با اشاره به تجربیات خود در شمال عراق که در آن آلمان نیروهای امنیتی پیشمرگه را با سلاح حمایت می کند از یک راهکار سیاسی در سوریه حمایت کرده و در عین حال گفت: اما من نمی توانم چشمانم را روی این مسئله ببندم که داعش یک راهکار سیاسی را نمی خواهد.

وزیر امور خارجه آلمان البته همچنین تاکید کرد که جنگ در سوریه و عراق را با ابزار نظامی نمی توان پیروز شد. اگر ما یک راه حل سیاسی را می خواهیم باید از سوریه چیزی باقی بماند که ما بتوانیم این امر را محقق کنیم. مسئله این است که بدون بشار اسد آتش بس در سوریه امکان پذیر نیست و با اسد هم صلح غیر ممکن است.

وی با اشاره به دیدار مخالفان سوری در ریاض که آخر هفته برگزار می شود  و نشست صلح سوریه در وین که البته هفته آینده در نیویورک برگزار خواهد شد گفت: بارقه هایی از یک راه حل سیاسی وجود دارد.

اشتاین مایر اظهار نظر حزب چپ آلمان آلمان مبنی بر اینکه عملیات ارتش آلمان در سوریه خطر ترور در این کشور را افزایش می دهد منطقی خائنانه نامیده و گفت: این حزب به این ترتیب با ترس انسان ها بازی می کند. سیاست سوسیال دموکرات ها نباید این باشد که چشمان خود را روی ترور ببندند به این امید که این مسئله به آلمان مربوط نمی شود.

308308

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 487413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =