۰ نفر
۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷

واحد مرکزی خبر نوشت: مسکو به ترکیه در زمینه اتخاذ اقدامات تحریک آمیز هشدار داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه ، به آنکارا هشدار داد دست به اقدامات تحریک آمیز جدیدی نزند.
زاخاروا با ضعیف توصیف کردن فعالیتهای ائتلاف بین المللی در زمینه مبارزه با داعش گفت: عملکرد ائتلاف فعالانه نیست و مواضع ائتلاف مغایر با قوانین بین المللی است.
امین درغامی خبرنگار روسیا الیوم در گزارشی زنده از مسکو گفت: ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی خود از ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش به فرماندهی آمریکا خواست رویکرد خود را در زمینه مبارزه با گروه تروریستی داعش به طور واضح و آشکار بیان کند . وی تاکید کرد: ائتلاف اینطور وانمود می کند که در حال مبارزه با داعش است . 
زاخاروا ابراز امیدواری کرد: عضویت فرانسه و انگلیس و آلمان در این ائتلاف به افزایش فعالیتهای ائتلاف و حملات هوایی ضد مواضع داعش بینجامد تا در نهایت این گروه تروریستی از بین برود.
ماریا زاخاروا همچنین از نگرانی شدید مسکو از افزایش نفوذ و قدرت داعش در کشور افغانستان به دلیل تمرکز کردن کشورها بر حوادث خاورمیانه ابراز نگرانی کرد .
سخنگوی وزارت خارجه روسیه در زمینه تلاشهای مشترک روسیه و آمریکا و همکاری سازمان ملل در زمینه راه حلی برای بحران سوریه گفت: درخواست جان کری وزیر خارجه آمریکا در زمینه سفر به مسکو همچنان در حال بررسی است .
وی همچنین در زمینه دخالتهای نظامی ترکیه و اعزام نیروهای خود به شمال عراق، ضمن محکوم کردن این اقدام ترکیه آن را تجاوزی آشکار به قوانین بین المللی برشمرد و ابراز امیدواری کرد نشست آینده شورای امنیت سرهای داغ مقامات ترکیه را سرد کند (حدی در مقابل افکار افراطی آنان قرار دهد). ماریا زاخاروا همچنین با اشاره به اتهام زنی آنکارا به روسیه در زمینه پاکسازی نژادی در شمال سوریه گفت: این اتهام زنی ها نشان دهنده دور بودن مقامات ترکیه از واقعیتهاست.
308308

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 487371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =