۰ نفر
۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۱

تسنیم نوشت: یک رسانه غربی فاش کرد که ابوبکر البغدادی سرکرده ارشد گروه تروریستی داعش به لیبی فرار کرده است.

به گزارش روزنامه انگلیسی دیلی میل به نقل از برخی خبرها نوشت که ابوبکر البغدادی سرکرده ارشد داعش بعد از نجات یافتن از یک حمله هوایی در عراق، به شهر سرت لیبی فرار کرده است.

برخی رسانه ها یازدهم اکتبر گذشته گفته بودند که به احتمال زیاد البغدادی در حمله هوایی ارتش عراق به کاروان خودروهای وی در استان الانبار زخمی شده است.

این درحالی است که روزنامه الشروق چاپ الجزایر از وجود اطلاعاتی در شهر سرت لیبی درباره ورود ناگهانی و غیرمنتظره ابوبکر البغدادی به این شهر در پنجشنبه گذشته خبر داده بود.

برخی منابع نیز گفتند البغدادی ممکن است عملا به شهر سرت پناه برده باشد که گروه داعش آن را در کنترل دارد؛ بخ ویژه که تالار اجلاس "واگادوگو" با استحکامات فراوان در این شهر واقع است. استحکامات این تالار به گونه ای است که حتی با بمباران هوایی نیز کارساز نیست زیرا وسعت زیادی از آن زیر زمین است.

نشست های اتحادیه آفریقا در دوره قذافی در این تالار برگزار می شد.

در همین حال، سایت "اخبار لیبی 24" به نقل از اطلاعات گروه مسلح "فجر لیبیا" نوشت که ابوبکر بغدادی در روزهای اخیر به طور محرمانه به همراه "ابوبکر شیکاو" سرکرده گروه بوکوحرام در نیجریه وارد شهر سرت شده است. شیکاو اخیرا با بغدادی بیعت کرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 487296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    68 4
    دو دیوانه
  • بی نام A1 ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    73 3
    خون كثيفش رو بريزنن بره ديگه بابا