ایسنا نوشت: احمد توکلی در جمع دانشجویان دانشگاه علمی - کاربردی یاسوج سخنرانی کرد.

وی گفت: تشکلهای دانشجویی نباید ابزار دست احزاب بیرون از دانشگاه شوند. کار تشکلهای دانشجویی حزبی نیست بلکه تمرین کار حزبی و جمعی است.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فساد باعث بی اعتنایی به عقل، دانش، تجربه و دین می شود و شروع آن آنجاست که افرادی ناشایست در منصب ها قرار می گیرند. فساد با آزادی معارض است، آزادی وقتی است که نمایندگان با رأی مردم به مجلس راه یابند اما وقتی کسی یک میلیارد تومان برای راهیابی به مجلس و انتخابات هزینه می کند، مردم اگر دیدند کسی پول زیاد خرج کرد باید به او شک کرد و به او رأی ندهند، چراکه بدهکار افراد رند می‌شوند.

توکلی عنوان کرد: فساد وقتی است که در مناصب تصمیم گیری و مجاری حقوقی نفوذ کنند و بتوانند به‌عنوان مشاوره طرح دهند. اگر مطبوعات به خود جسارت دهند و خودسانسوری نکنند و سالم باشند، جلوی فساد گرفته می‌شود که البته در برخی رسانه‌ها نیز فساد وجود دارد.

 

نماینده تهران گفت: من آقای موسوی را خوب می‌شناسم و می‌شناختم و آقای احمدی نژاد را دیرتر شناختم اما خوب شناختم. در آن دوران در دانشگاه امام صادق(ع) سخنرانی داشتم، گفتم این دو مثل هم هستند اما احمدی نژاد جسورتر است. اما این دو در ضربه زدن به مدیران و نگه نداشتن مدیران، حرف خود را، اول و آخر می‌دانند. این دو، مثل هم هستند و گفتم به اضطرار به احمدی نژاد رأی می دهم برای اینکه اطرافیان و ترکیب اجتماعی میرحسین موسوی بخصوص در تهران می تواند تحرک در مقابل ولی فقیه ایجاد کند ولو اینکه نخواهد. اما ترکیب اجتماعی طرفداران احمدی نژاد طوری است که نمی‌تواند در مقابل ولی فقیه تحرک اجتماعی ایجاد کند ولو اینکه بخواهد؛ که درست هم بود و خواست و 11 روز خانه‌نشین شد اما مردم اعتنا نکردند و متأسفانه میرحسین موسوی خواست.

توکلی با بیان اینکه هرکس در جمهوری اسلامی خطا کرد به استکبار خدمت می کند، عنوان کرد: وقتی احمدی نژاد از قانون اساسی و شورای نگهبان صحبت کرد، من و چند نفر از اصولگرایان به او تذکر دادیم و البته بنده احمدی نژاد را اصولگرا نمی دانم.

وی ادامه داد: ولایت فقیه رکن رکین نظام است و اگر نباشد، امنیتی نخواهیم داشت. چون ولایت فقیه بزرگترین دستاورد امام راحل بوده است و امام راحل توصیه کردند که "پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به این کشور آسیبی نرسد". ترجیح من برای رأی دادن احمدی‌نژاد شد اما از هیچ خطای احمدی نژاد نگذشتم و برخی از حرف های احمدی نژاد را قبول نداشتم.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: رحیمی(معاون اول احمدی‌نژاد) به من امیدوار نبود که پول پیشنهاد دهد و بنده از مبارزان فساد رحیمی بوده ام. اگر پولهای کثیف داده شد اولین بار آقای جزایری اقدام به هدیه دادن به برخی نمایندگان کرد. کسانی که پول می گیرند در همه دولت ها وجود دارند و نباید دنبال متهم در یک جناح باشیم چراکه در بین مدیران، افراد مماشات‌گر داشته و داریم که برای جامعه مضر هستند چراکه در گرفتن این پولها اهل تسامح می‌شوند. در زمینه مبارزه با فساد هر کس مرتکب شد چپی یا راستی بد است و باید در این خصوص به هم کمک کنیم.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: رأی مردم در جمهوری اسلامی مهم است و یکی از بهترین لحظات زندگی‌ام وقتی بود که خرداد 76، سید محمد خاتمی رییس دولت اصلاحات حکم تنفیذ ریاست‌جمهوری گرفت که پروژه رئیس‌جمهور کردن مادالعمر هاشمی رفسنجانی شکست خورد و به شکرانه آن روز می خواستم گریه کنم. احمدی نژاد رأی مردم را آورد و خیانت بود اگر حمایت نمی‌شد.

توکلی همچنین در جمع خبرنگاران یاسوجی گفت: امیدوارم که که انتخابات اسفند ماه پرشور و با مشارکت بالایی باشد که ان‌شاءالله منجر به مجلسی به‌درد بخور بشودکه اقلیت آن زنده و اکثریتش منصف باشد.

وی تصریح کرد: عملکرد دولت یازدهم را مثبت ارزیابی نمی‌کنم برای اینکه فرصت‌ها را هدر داد.

توکلی در خصوص برهم زدن جلسات و برنامه های اصلاح طلبان در کشور، گفت: با برهم زدن جلسات و سخنرانی‌ها مخالف هستم و معتقدم کسانی که مسئله سیاسی با نظام دارند نمی‌توانند حرف بزنند اما کسانی که در مقام بیان هستند باید حرف خود را منصفانه بزنند و امکان گفت‌وگو برای آنها فراهم شود.

وی عنوان کرد: یک اتفاقی در گذشته رخ داده و اما الآن کسانی که به قانون اساسی وفادارند، باید صحبت کنند.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 487237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 39
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    42 7
    احمد توکلی با خودش هم قهر و درگیری داره. همیشه ناراحت و بد اخلاق بوده. روز رحلت رسول الله است که خداوند فرمود: انک لعلی خلق عظیم. اخلاق بزرگترین سرمایه است
  • بی نام A1 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    56 9
    آقای توکلی: فکر نمیکنم با این اظهارت بتونید رای جمع کنید ....
  • بی نام IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    59 13
    اقای توکلی واقعا چه منطق محکمی برا رای دادن به احمدی نژاد داشتی خداوندبه به فریا همه برسد
  • بی نام A1 ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    45 14
    به توکلی باید گفت ضربه ای که احمدی نژاد به ولایت فقیه زد احدی در طول تاریخ نزده بود
  • بی نام ES ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    45 12
    جناب توکل چرا این حرف های قشنگ قشنگ شما مونده برای اخرین روزهای نمایندگیتون . به نظر شما این رفتار نوعی تبلیغ برای دوره اینده شما نیست؟
  • یک میهن پرست A1 ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    10 59
    آقای توکلی فقط ذر مورد احمدی نژاد صراحتا اظهار نظر می کند و آن هم به غلط و مغرضانه و بی انصافی و اختلافات قبلی.در حالی که در مورد این دولت فقط که تا اینجا چیزی نداشته و هزاران بد اخلاقی به اشخاص و منتقدین و دست دوستی به دشمن و امیدوار بودن به دشمن می گوید عملکردشان مثبت نبوده و فرصت ها را هدر داد.آقای نوکلی عزیز به عنوان یک هموطن عادی پیشنهاد می کنم به هزاران خدمات رییس جمهور قبلی مخصوصا در بحٍث هسته ای و مقاومت و عزت بین المللی که به خاطر آن دشمن با اصرار و نا امیدانه پیشنهاد مذاکره به کشور عزیزمان داد توجه نموده و با مردم سخن بگویید و.........
  • خلیل قاسمی A1 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    25 2
    بسمه تعالی: حرف حسابی اینست که هرکس پولهای کثیف را وارد تبلیغات انتخاباتی میکند از بدترین ادمهاند که خود را با عمل خود به مردم معرفی میکنند واینجاست مردم انقلابی ایران میتوانند او را به خوبی بشناسند درخانه کس است یک حرف بس است.
  • بی نام A1 ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    49 3
    کسانیکه به هر شکل ممکن در روی کار آمدن معجزه هزاره سوم دخیل بودند در ازدست دادن فرصت تاریخی ساختن کشور با نفت بشکه 140 دلار سهیم هستند
  • بی نام A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    29 3
    یکی به نعل یکی به تخته .......
  • بی نام RO ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    2 30
    آقای توکلی درود بر شما. کاش در همین سخنرانی هم حمایتت از احمدی نژاد و رد موسوی را منصفانه تر بیان می کردی
  • بی نام A1 ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    38 2
    رفتار جناحتان باعث عكس العمل آقاي موسوي شد شما خيلي خودتان را معصوم مي دانيد نهههههههههههههههه؟
  • ضیا A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    31 7
    در انتخابات دوره ششم که جناب توکلی کاندید بود و از رفسنجانی شکست خورد ورئیس جمهور نشد لذا این حرفها درد آ ن زمان است
  • بی نام A1 ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    32 2
    سیاست یک بام و دو هوا
  • بی نام GB ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    28 6
    دم انتخابات اینطوری صحبت میکنه
    • بی نام A1 ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
      5 21
      نه. توکلی همیشه منصف انه حرف می زند
  • ایرانی IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    33 2
    آقای توکلی نزدیک انتخابات خیلی مردمی شده اند. اقای توکلی شما داری از امامی حرفی میزنی که همین امروز پسرش را تنها گذاشتی. و فرزندان و خانواده شهیدان عزیز مطهری، رجایی و... هم در وضعیت فعلی توسط شما مدعیان صاحب انقلاب به کنار زده شده اند. متاسفانه شرایط امروز و تنها شدن خانواده حضرت امام و مطهری و بهشتی و رجایی و... خیلی خیلی شبیه به دوران صدر اسلام و پس از رحلت حضرت رسول است. البته بلا تشبیه اشخاص به ائمه اطهار علیم السلام. در کل خواستم بگو مردم شما و دوستانتان را خوب شناخته اند و عوامفریبی چندان مناسب سن و سال من و شما نیست که این دنیا بقایی ندارد.
  • هموطن GB ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    9 2
    وضعیت مدیریت اجرایی کشور بخصوص در گمرک واقعا وحشتناک است تمامی نیروهای ارزشی و خدمت گذار مردم و کشور را یکی یکی حذف کردند و ...
  • بی نام A1 ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    45 6
    موسوی هرچه بود دزد نبود
    • بی نام A1 ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
      6 38
      قران میگه الفتنة اشد من القتل فتنه از قتل بدتر است بقره 191 دزدی که خب در حد قتل نیست. بنابراین دزدی ها یدولت احمدی نژاد قابل مقایسه با خیانت موسوی و هوادارانش نیست. البته ان دزدیها هم در جایگاه خودش باید رسیدگی شود و عاملان باید محاکمه شوند
  • امیر تبریز اوغلی IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    7 43
    سردار بت شکن دکتر محمد احمدی نژاد.یاشا
  • soroush IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    17 1
    بازم فصل انتخابات شد و اظهارات جالب بعضی های در مورد بعضیها شروع شد....
  • بی نام A1 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    19 2
    واقعا مقایسه بدی است آقای توکلی کمی انصاف داشته باشید فقط کمی
  • بی نام RO ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    18 3
    جالب یکی به میخ یکی به نعل
  • محمود IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    33 3
    شما خودتون رو هم خوب نمیشناسید چه برسه به دیگران.
  • بی نام IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    6 32
    خانه نشینی احمدی نزاد بخاطر فشارهای بی حد و اندازه و البته غیرمنصفانه شما و همدستانتان بود و گرنه ایشان اعتراضی به ولی فقیه نداشتند و مقامقام معظم رهبری از ایشان کاملا راضی هستند و ضمنا اصول گرای واقعی ایشان هستند و بقیه که اسمشون را اصول گرا گذاشته اند فقط خورندگان بیت المال هستند جناب آقای دکتر
  • علیرضا IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    21 4
    چر ا بعضی از افراد خود را دارای جایگاهی می بینند که می توانند همه را مورد قضاوت قرار دهند
  • رضا زندیگان IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    16 2
    آقای توکلی مفیدترین ابزار ماندگار شدن برای بیش از دو دهه در مجلس را، هنوز کوبیدن میخ به نعل، نعل به میخ میداند،مسلما"صداقت ابزاری و غیر ذاتی در روزهای مبادای عالم سیاست، اینطور سخنرانی کردن را میطلبد
  • بی نام ES ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    33 6
    ینی میرحسین با احمد نژاد یکی هستند؟ اون دنیا جواب خدا رو چی میدی
  • میثم A1 ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    1 8
    که اینطور ... جالب بود ...
  • حبیبی A1 ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    4 36
    سلام و درود بر دکتر احمدی نژاد
  • بی نام A1 ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    13 3
    جالبه برای تک تک جملات این جناب کلی مدرک و سند لازمه و باید ساعت ها مباحثه و تحلیل صورت بگیره اما خیلی راحت در یک نظام اسلامی گفته می شه و کسی هم دنبالشونمی گیره
  • بی نام A1 ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    3 7
    احسنت
  • بی نام A1 ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    20 2
    90 دصد نظریات این آقا منطقی نیست
  • بی نام A1 ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    6 19
    آقای توکلی نفرمودند که چرا وقتی یک جناح در 88شکست خورد بچه بازی در آورد و لج تقلب سرداد بعد کاری کرد که هیچ جناح دموکراتیکی این کار را نکرد به جای رسمیت شناختن رییس‌جمهور با موذی گری سعی کرد چوب لای چرخ دولت بگذارد خودشان عکس رهبری را پاره میکردند ولی بعد میگفتند رییس‌جمهور ضد ولایت است شما هم میخواهید هم خر را داشته باشید هم خرما را.
  • بابک RO ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    19 3
    سلام.همه ی این فرمایشات برای گرم کردن تنور اتنتخابات است امید وارم آنقدر گرم نشود که ملت شوربخت در آن بسوزندونتوانند دم بزنند
  • بی نام IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    33 4
    احمدي نژاد مورد ستايش شما همه آن دزداني راكه اكنون به حكم قانون جمهوري اسلامي در زندان هستند پاكدست ميخواند و ميخواند اكنون شما با چه رويي اورا حامي ولي فقيه واصول گرا مي دانيد خدا همه مارا به راه راست هدايت كند.
  • علی A1 ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    4 10
    چیزی که در کامت های مردم جلب توجه می کنه محبوبیت بیش از حد تصور احمدی نژاد است.ببینید هر جا از ایشان تعریف کرده اند چقدر مثبت گرفته؟؟؟؟
  • شهریار A1 ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    3 5
    آقای توکلی آقای موسوی قابل مقایسه با آقای احمدی نژاد نیست... آقای احمدی نژاد خیلی بزرگه
  • بی نام IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    8 4
    نعداد نفراتي به احمد نژاد خوشبين هستند خداوند به راه راست هدايتشان بكند انشاالله