پنج شنبه هفته آینده سوت آغاز فرایند اجرایی مهم ترین رویداد سیاسی کشور در سالجاری به صدا در خواهد آمد.

به گزارش خبرآنلاین، طبق اعلام ستاد انتخابات وزارت کشور، پنج شنبه 26 آذر ثبت نام از داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری آغاز و دو روز بعد از آن، داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام خواهند کرد.

انتخابات مجلس خبرگان و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حالی جمعه 7 اسفند ماه برگزار خواهد شد که داوطلبان تائید صلاحیت شده انتخابات مجلس خبرگان از 22 بهمن و احراز صلاحیت شدگان انتخابات مجلس از 29 بهمن می توانند تا هشت صبح 6 اسفند به تبلیغات بپردازند.  

زمان بندی انتخابات مجلس دهم و مجلس خبرگان

       انتخابات مجلس دهم

زمان بندی انتخابات مجلس خبرگان

 

 

 

 

 

زمان ثبت نام داوطلبان

 

ثبت نام از داوطلبان نمایندگی مجلس از تاریخ ۲۸ آذرماه  تا ۴ دی ماه به مدت هفت روز در ستاد انتخابات کشور و فرمانداری های مرکز حوزه های انتخابیه مجلس انجام خواهد شد.

به موازات ثبت نام از داوطلبین، هیأتهای اجرایی در استانها شکل گرفته و بررسی سوابق داوطلبان در مراجع چهارگانه ظرف مدت ۵ روز از هر استعلام صورت می گیرد.

 

نام نویسی از داوطلبان انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از 26 آذر آغاز و تا 2 بهمن به مدت 7 روز انجام می شود.

هیئت‌های اجرایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز به‌مدت پنج روز تشکیل خواهد شد تا استعلام های لازم از نهادهای مربوطه صورت پذیرد.زمان ارسال مدارک داوطلبان از فرمانداری‌های مرکز حوزه انتخابیه به وزارت کشور 2 دی خواهد بود.

 

 

 

 

 

زمان اعلام اسامی کاندیداهای تائید صلاحیت شده

 

پس از طی مراحل قانونی در تاریخ ۲۷ بهمن ماه اسامی قطعی نامزدهای تأیید شده انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی توسط وزارت کشور به مراکز حوزه های انتخابیه اعلام خواهد شد و یک روز بعد این اسامی توسط فرمانداران حوزه های انتخابیه در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

 

مهلت رسیدگی به صلاحیت داوطلبان و اعلام نظر شورای نگهبان درباره صلاحیت داوطلبان به وزارت کشور 30 روز است که از 6 دی تا 5 بهمن خواهد بود.

اسامی داوطلبان تأیید شده هر استان و انتشار آگهی اسامی نامزدهای انتخاباتی 21 بهمن اعلام عمومی می شود.

 

 

 

زمان آغاز تبلیغات

 

زمان قانونی تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنها را از تاریخ ۲۹ بهمن آغاز تا ۵ اسفند به مدت ۶ روز ادامه خواهد داشت و روز ۶ اسفند هر گونه فعالیت تبلیغاتی برای نامزدها و طرفدارانشان ممنوع خواهد بود. ۲۴ ساعت پس از پایان مهلت قانونی تبلیغات یعنی ۷ اسفند انتخابات برگزار می شود.

 

مهلت تبلیغات انتخاباتی نامزدها 14 روز از 22 بهمن تا 5 اسفند تعیین شده است.

بر این اساس تبلیغات نامزدهای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از 6 اسفند ممنوع است.

 


2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 487218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد خا A1 ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    5 0
    یک نکته جالب را لطفا در نظر بگیرین ... کسایی که تایید میشن در تاریخ 27 بهمن رسما اعلام میشه و در تاریخ 29 بهمن تبلیغات شروع میشه ... حالا در نظر بگیرین کسایی که از قبل میدونن تایید صلاحیت میشن از قبل میتونن برنامه ریزی کنن برای گرفتن ستاد و غیره که معلومه از چه گروهی هستن... ولی یه عده فقط دو روز فرصت دارن که همه برنامه ریزی هاشونا انجام بدن ... و این یعنیانتخابات سالم و عادلانه
  • یک کاندید مستقل A1 ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    1 0
    با سلام وعرض ادب کاندیدایی که امسال اولین بار است شرکت می کند زمان کافی برای آماده نمودن تبلیغات ندارد به ویژه اگر کاندیدای مستقل باشد پیشنهاد م این است که احراز صلاحیت این کاندیداها زودتر ابلاغ گردد تا فرصت آماده نمودن تبلیغات را داشته باشند .فرصت برابر برای همه کاندیداها با تشکر وامتنان