سخنگوی وزارت امورخارجه اختلافات کشورها و دولت های اسلامی را به سود رژیم صهیونیستی دانست و گفت: باید به دنبال پیدا کردن راه حل هایی برای خروج از بحران جاری باشیم.

به گزارش گروه بین الملل خبرآنلاین به نقل از اداره کل دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه، حسین جابر انصاری روز چهارشنبه در دیدار محسن صالح پژوهشگر برجسته فلسطینی و رییس مرکز مطالعات الزیتونه (لبنان) این مطلب را بیان کرد.

وی با اشاره به اهمیت رونمایی از کتاب جدید محسن صالح با عنوان «قضیه فلسطین»، وضعیت کنونی منطقه را نیازمند مدیریت بهتر بحران دانست.
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: ما قرائت های مختلفی در داخل کشورهای منطقه از وضعیت کنونی که در آن به سر می بریم داریم، اما مهم آن است که روندهای گذشته را مورد بازبینی قرار داده و به طور واقع بینانه در خصوص اختلافات به بحث بنشینیم تا دریچه ای برای خروج از بحران ها پیدا کنیم.
جابر انصاری خاطرنشان کرد: علیرغم آنکه در حوزه رسمی اختلافاتی بین دولت های منطقه وجود دارد،اما با بهره مندی از ظرفیت های دیپلماسی عمومی و رسانه ای می توانیم به نقاط مشترکی دست یافته و برای اهداف مشترکمان در حل بحران به طرح های مشترکی برسیم.
سخنگوی وزارت امور خارجه با ابراز خرسندی از حضور محسن صالح به عنوان اندیشمند و رئیس مرکز مطالعات الزیتونه، استفاده از چارچوب های مطالعاتی و دیپلماسی عمومی به عنوان شبکه دومی از دیپلماسی رسمی را نقطه حائز اهمیتی در مسیر رسیدن به راه حل های مشترک دانست.

**طرح مقاومت با چالش هایی همراه است،اما رو به صعود است
محسن صالح نیز در این دیدار با تاکید بر فلسطین به عنوان قطب وحدت بخش امت اسلامی، تالیف آثاری همچون «مسأله فلسطین» را در راستای آگاه سازی عمومی عنوان کرد و گفت :از قضیه فلسطین و آینده آن نمی ترسیم و ما ان شاءالله پیروزیم، اما در طرح های خود با چالش هایی مواجهیم که برای حل آن باید چاره اندیشی کنیم.
وی همچنین با اشاره به چالش های پیش روی طرح روند سازش، انجام آن را با مشکلات پیچیده ای همراه دانست و تاکید کرد: طرح مقاومت هم با چالش هایی همراه است، اما رو به صعود است و نه تنها در غزه بلکه میزان گرایش به مقاومت در کرانه باختری هم رو به افزایش گذاشته و بیش از 60 درصد از فلسطینیان کرانه باختری، خواهان پایان دادن به روند سازش شده اند.
بر پایه این گزارش، در این دیدار که با حضور خالد قدومی نماینده جنبش حماس در تهران برگزار شد، وضعیت کنونی فلسطین و آخرین تحولات منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
ترجمه فارسی کتاب «قضیه فلسطین، پیشینه تاریخی و تحولات معاصر» روز گذشته -سه شنبه- در مرکز آموزش و پژوهش های بین المللی وزارت امور خارجه با حضور مقام های ایرانی و فلسطینی، نویسنده کتاب و جمعی از شخصیت های فرهنگی و علمی رونمایی شد.
در این کتاب که ترجمه فارسی آن را مرکز نشر و انتشارات وزارت امور خارجه منتشر کرده، با ارائه تحلیل های مختلف، سیر تحولات تاریخی فلسطین بررسی و به ریشه های بروز انتفاضه در سرزمین های اشغالی پرداخته شده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 487177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =