میزان نوشت: استاندار تهران با تاکید بر لزوم اخذ مجوز برای برگزاری نشست‌های انتخاباتی از جانب تشکل‌های فاقد مجوز گفت: برگزاری نشست‌های اینچنینی خلاف است و با آنها برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

 سیدحسین هاشمی طی مصاحبه‌ای به برگزاری جلسه مسئولان اجرایی ستادهای انتخابات استان تهران، البرز، قم و سمنان در هفته گذشته اشاره کرد و اظهار کرد: اینگونه همایش‌ها به پایش اطلاعاتی افراد مسئول در انتخابات کمک خواهد کرد تا در زمان کلید خوردن رسمی و شروع ثبت نام نامزدها مشکلی نداشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه فرمانداران باید در این روزها فهرست معتمدان هیئت‌های اجرایی را مشخص کنند، گفت: فرمانداران استان تهران معتمدان محله را از بین افراد خوشنام، باتجربه و با سابقه اجرایی خوب انتخاب می‌کنند که با هماهنگی هیئت‌های نظارت مشخص و اعلام می‌شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: فهرست معتمدان هیئت‌های اجرایی باید قبل از شروع ثبت نام‌ها هماهنگ و اعلام شود.

وی همچنین یادآور شد: درخصوص ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری و پس از آن مجلس شورای اسلامی نیز به‌زودی اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

استاندار تهران درخصوص تعداد شعب اخذ رأی این استان گفت: پیش بینی می‌شود تعداد شعب اخذ رأی مانند دوره گذشته باشد، مگر اینکه وزارت کشور تغییراتی در تعداد آن اعلام کند.

هاشمی افزود: شعب اخذ رأی در دوره گذشته انتخابات حدود 4619 شعبه بود که انتظار می‌رود با احتساب افزایش جمعیت استان 10 درصد به میزان آن افزوده شود که منتظریم این تعداد را وزارت کشور به ما اعلام کند و طبیعتاً براساس آن اقدام خواهیم کرد.

وی نمایندگان مجلس شورای اسلامی را عصاره ملت و تصمیم گیران کشور در حوزه قوانین خواند و تصریح کرد: با توجه به اینکه امام راحل مجلس را در رأس امور می‌دانستند، امیدواریم افراد درون نظام از جناح‌های اصلاح‌طلب، اصولگرا و یا میانه‌رو بتوانند چنین جایگاهی را از خود عرضه کنند چرا که مملکت نیاز به خدمت افراد باتجربه با چنین شاخص هایی دارد.

استاندار تهران درخصوص زمزمه‌هایی مبنی بر حضور احزاب به همراه نامزدهای انتخاباتی در زمان نام نویسی یادآور شد: در دوران نام نویسی نامزدهای ریاست جمهوری چنین صحنه‌هایی را مشاهده کردیم و اتفاق افتاد اما فکر نمی کنم در انتخابات مجلس چنین موضوعی رخ دهد.

وی همچنین تبلیغات زودهنگام نامزدهای انتخابات را تخلف خواند و افزود: فرمانداری ها و استانداری ها کاملاً فضا را رصد می کنند و آمار تخلفات را به وزارت کشور گزارش خواهیم کرد لذا طبق مقررات فعالیت کسانی که کار تبلیغاتی خارج از زمان مقرر انجام دهند تخلف محسوب، و حتماً به آن رسیدگی خواهد شد.

هاشمی برگزاری کنگره ها، نشست ها و جلسات تشکلات و احزاب رسمی کشور را که دارای مجوز و پروانه وزارت کشور هستند قانونی دانست و گفت: برگزاری نشست های احزاب دارای مجوز فقط به فرمانداری ها اطلاع داده خواهد شد تا در صورت نیاز به لحاظ امنیتی پوشش داده شود.

وی افزود: برگزاری نشست هایی که ازجانب چندین حزب مختلف صورت می گیرد نیاز به مجوز دارد که حتما باید از فرمانداری اخذ شود و در صورت صدور، ما موظفیم آن نشست را حمایت کنیم که الحمدلله بجز یکی دو مورد در کل کشور تاکنون این نشست ها به خوبی برگزار شده است.

استاندار تهران در خصوص نشست ها و تجمعات تشکل های بدون مجوز خاطرنشان کرد: این تشکل‌ها با هر نام و عنوانی باید برای برگزاری نشست های خود مجوز بگیرند.

وی یادآور شد: اگر تشکل های مذکور مشکل خاصی نداشته باشند با استعلام از استانداری و وزارت کشور به آنها در مدت زمان کوتاهی مجوز داده خواهد شد.

هاشمی برگزاری نشست‌های ‌تشکل ها و احزاب بدون مجوز و پروانه وزارت کشور را خلاف خواند و تصریح کرد: در استان تهران به تمام دستگاه های ذی‌ربط از جمله نیروی انتظامی اعلام کرده‌ایم که از برگزاری نشست های چنین تشکل هایی حتماً جلوگیری به عمل آید.

وی حضور حداکثری مردم پای صندوق های رأی را خواسته مقام معظم رهبری خواند و گفت: امیدواریم فضا را برای حضور حداکثری مردم و تحقق یک حماسه سیاسی دیگر فراهم کنیم تا با حضور مردم پای صندوق های رأی، انتخاباتی باشکوه و سالم برگزار شود.

استاندار تهران در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با برگزاری چنین انتخاباتی به جهانیان نشان دهیم که ملت همیشه در صحنه ایران بار دیگر در صحنه است تا تمام توطئه ها علیه ایران اسلامی و نظام با این حضور خنثی شود.
29213

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 487119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جانباز محمد دامن باغ. A1 ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 1
    جناب استاندار تهران سلام.سخنان جنابعالی برای اولین بار رسانه ای شد ان هم در موضوع انتخابات که بسیار هم خوب است.ومورد تایید وقبول.اگر طی مدت استانداریتان از درد ورنجها و مشکلات ودغدغه های مقام معظم رهبری جهت حل معظلات معشیتی مردم. و معضل بانکها که سودهای بی رویه شان کمر مردم راشکسته ویا منازل استجاری ومستاجر بیچاره که مانده چه خاکی بر سرش. کند.با کرایه های کمرشکن..امروز سخنانتان شیواتر بود.
  • بی نام LU ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    0 0
    با افرادی که نشستهای مجوزدار رو به هم میزنن هم برخورد می کنید؟