واحد مرکزی خبر نوشت: نامزد جمهوری خواه آمریکا گفت: این نگرش مضحک است که با ایران روابط تجاری وجود داشته باشد مشکلی ندارد و چطور ممکن است اسرائیل تحریم شود و کالاهای اسرائیلی تحریم شود؟

نامزد انتخابات آمریکا ایران را به نقض توافق هسته ای (برجام) و نقض حقوق زنان متهم کرد.

جرج پاتاکی (George Pataki) از نامزدهای جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری سال دو هزار و شانزده آمریکا که قبلا ده سال فرماندار ایالت نیویورک بوده است در نشست سالانه یهودیان موسوم به مجمع ائتلاف یهودیان جمهوری خواه گفت: «درباره توافق هسته ای ایران مطالب زیادی مطرح است.

این نامزد جمهوری خواه آمریکا مدعی شد: ایران با آزمایش موشکهای دوربرد این توافق را نقض کرده و نباید اجازه داد ایران به تسلیحات هسته ای دست پیدا کند. در این میان باید به نگرشهای اسلام افراطی و نگرشهای یهودستیزانه نیز توجه داشت.

این نگرشها در داخل دانشگاههای آمریکا در قالب جنبش موسوم به تحریم اسرائیل مشهود است. این نگرش مضحک در آمریکا ترویج می شود. اینکه با ایران روابط تجاری وجود داشته باشد مشکلی ندارد یعنی روابط با همان کشوری که زنان در آنجا، هیچ حق جنسیتی ندارند! اینکه با روسیه روابط تجاری وجود داشته باشد مشکلی ندارد یعنی روابط با همان کشوری که همجنس گرایی جرم است و همجنس گرایان به زندان می افتند. اینکه با کوبا روابط تجاری وجود داشته باشد، مشکلی ندارد یعنی روابط با همان کشوری که اگر فردی مطالبی کمی مخالف نظر حکومت بیان کند به حبس ابد می افتد!

با همه این اوصاف، چطور ممکن است گفته شود نمی توان با اسرائیل روابط تجاری داشت یعنی همان اسرائیلی که دموکراسی و آزادی بیان و آزادی مطبوعات و آزادی دینی دارد؟ چطور ممکن است اسرائیل تحریم شود و کالاهای اسرائیلی تحریم شود؟ این وضع مسخره است. جنبش تحریم اسرائیل، جنبش حقوق بشری نیست بلکه جنبشی یهودستیزانه است و باید متوقف شود. هرگاه راس زشت این جنبش سربلند می کند باید منکوب شود.»

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 487078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =