حدود 2 سال پیش هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ مالزی در اقیانوس هند گم شد، تخقیقاتی زیاد و سختی برای پیدا کردن این هواپیما انجام شده است، اما غیر از یک تکه از بال، هیچ اثری از آن دیگر پیدا نشد. تحقیقات پیدا کردن این هواپیما اکنون در چه مرحله ای است؟!

نیو صدر: یک سال و ۹ ماه و یک روز پیش بود که یک بوئینگ 777 با 239 سرنشین به شماره پرواز «ام اچ 370» هواپیمایی مالزی، ساعت 12:42 دقیقه بامداد به وقت مالزی هواپیما کوالالامپور را به مقصد پکن ترک کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ زمان این پرواز 5 ساعت و 34 دقیقه تخمین زده شده بود، اما تنها 37 دقیقه بعد از پرواز بود که آخرین ارتباط با کابین هواپیما برقرار شد و یک دقیقه بعد هواپیما از رادار هم خارج شد، ساعت 7:24 صبح مسئولان مالزی در بیانیه ای اعلام کردند این هواپیما گم شده است.

پس از آن روز خبر های متفاوتی از پیدا شدن هواپیما آمد از کسانی که می گفتند لاشه هواپیما را پیدا کرده اند تا کسانی که می گفتند سقوط هواپیما را دیده اند اما هیچ کدام از این خبرها واقعی نبود تا وقتی که 508 روز پس از گم شدن هواپیما، یعنی مرداد امسال، در سواحل جزایر فرانسوی رئونیون قطعه ای شبیه به بال هواپیما پیدا شد و چندی بعد کارشناسان تایید کردند که این قطعه بال یک بوئینگ 777 است.

پس از آن رئیس جمهور مالزی هم تایید کرد که این قطعه مربوط به پرواز «ام اچ 370» است، چندی پس از آن هم متخصصان فرانسوی با بررسی شماره سریال روی هواپیما به این نتیجه رسیدند که این قطعه نه تنها مربوط به بوئیگ 777 است، بلکه مرتبط به پرواز «ام اچ 370» هم هست.

در آن روز ها امید ها برای پیدا شدن این هواپیما که دو سرنشین ایرانی هم داشت بیشتر شد، بیشتر کسانی که آشنا هایشان درون هواپیما بودند امیدوار بودند که بفهمند آشنا شان زنده است یا نه و متخصصان نظریه های مختلفی از دلیل سقوط هواپمیما گفتند، اما از آن روز تا به الان 133 روز گذشته است و هنوز هیچ اثر دیگری برای حل این معما که بعضی آن را بزرگترین معما جهان می دانند پیدا نشد.

بسیاری از کشور از جمله مالزی، چین، استرالیا، فرانسه، آمریکا و .. به تحقیقات برای پیدا کردن این هواپیما کمک کرده اند. به گزارش آسوشیتد پرس تاکنون حدود 120 میلیون دلار این تحقیقات هزینه داشته است.

به گزارش تلگراف استرالیا آنالیزهای جدیدی اش را منتشر کرده، که طبق این آنالیز ها محدوده جستجو کوچکتر خواهد شد و اینکه هواپیما به شکل اجباری فرود آمده است.

متخصصان گروه دفاع، علم و تکنولوژی استرالیا اولویت مکان هواپیما را 32 کیلومتری هر سمت مسیر حرکت هواپیما می دانند. تروس، معاون نخست وزیر استرالیا، در این رابطه گفت که حدودا مطمئن هستند که مکان تحقیقات الان درست است.

تاکنون محققان از 47 تا 74 هزار کیلومتر مربع زیر آب را جستجوکرده اند و این تحقیقاتشان در تیر ماه سال بعد ادامه خواهد یافت. تروس در این باره گفت: در منطقه تحقیقاتی جدید 44000 کیلومتر مربع باید جستجو شود، ما خوشبین هستیم که در این تحقیقات هواپیما پیدا شود.

محدوده سفید: منطقه های پیشبینی شده که هواپیما در آن حضور دارد از 6 ماه اول تا 6 ماه چهارم.

محدوده زرد: منطقه احتمالی تحقیقات

تاکنون 3 کشتی در حال تحقیقات برای پیدا کردن این کشتی هستند و یک کشتی دیگر از چین هم که گفته بود 14.5 میلیون دلار به تحقیقات کمک خواهد کرد به این تحقیقات اضافه خواهد شد.

به نظر می رسد این بار پس از تحقیقات پر هزینه و سخت بین المللی اطلاعات بیشتری از علت سقوط «ام اچ 370» پیدا شود.

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 487030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروز A1 ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    1 0
    مرسی گزارش خوبی بود..