ایسنا نوشت:وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، بمباران پایگاه وابسته به ارتش سوریه توسط جنگنده‌های ائتلاف بین المللی به رهبری واشنگتن بیانگر تشدید اوضاع در جنگ علیه تروریست‌های داعش است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،به نقل از پایگاه اینترنتی روسیه الیوم، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای نگرانی خود را نسبت به بمباران یکی از پایگاه‌های ارتش سوریه در دیر الزور و پیامدهای حمله هوایی اشتباه علیه اهدافی در شهرک الخان در استان الحسکه اعلام کرد.

این وزارتخانه پیشتر با ارسال دو نامه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت تاکید کرده بود: این بمباران هوایی که موجب کشته شدن 3 نظامی سوری و زخمی شدن 13 تن دیگر شد ،مانعی در مسیر تلاش‌های صورت گرفته برای مبارزه با تروریسم است و مجددا اثبات می‌کند که این ائتلاف در مبارزه با تروریسم فاقد جدیت و اعتبار است.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد، این حوادث بطور کلی بیانگر شدت یافتن اوضاع در جبهه درگیری‌ها علیه داعش در سوریه و عراق است.

در بیانیه این وزارتخانه به حضور غیر قانونی نظامیان ترک در نزدیکی شهر موصل عراق که بدون موافقت و اطلاع دولت این کشور صورت گرفته اشاره شده است.

وزارت خارجه روسیه افزود: مسکو معتقد است منشأ مشکلات موجود نقض یکی از اصول اساسی قوانین بین المللی یعنی احترام به حاکمیت عراق است.مبارزه با تروریسم بشکل مؤثر تنها با هماهنگی کشورهای منطقه که خود شاهد پدیده تروریسم هستند ممکن است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 486894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    6 16
    شما که به زور رفتی کریمه رو از اوکراین جدا کردی در جایگاه اخلاقی ای نیستی که از احترام به حاکمیت ملی کشورها دم بزنی