۰ نفر
۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۴

ایرنا نوشت: سخنگوی استاندار قندهار در افغانستان اعلام کرد که حمله مهاجمان مسلح به فرودگاه این شهر با کشته شدن 3 مهاجم پایان یافت.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا ،«صمیم خپلواک» در گفت وگوی تلفنی به خبرنگار ایرنا در «کابل» گفت: سه مهاجم ساعت 18 و 30 دقیقه سه شنبه به یک بازار در فرودگاه قندهار حمله کردند که خانواده نیروهای افغان ساکن در نزدیک فرودگاه از این بازار خرید می کردند، بر اثر این حمله هشت نفر کشته و هشت تن دیگر زخمی شدند.

«خپلواک» افزود: تاکنون آمار دقیق تلفات و اینکه چه تعداد از کشته شدگان و مجروحان این حمله ، غیر نظامی هستند به دست نیامده است.
وی گفت که حمله به بازار فرودگاه قندهار زمانی صورت گرفت که برخی از خانواده ها در حال خرید بودند و احتمال کشته شدن غیرنظامیان وجود دارد.

سخنگوی استاندار قندهار گفت: منطقه تاکنون به طور کامل پاک سازی نشده و عملیات پاک سازی ادامه دارد و در این درگیری ها خسارات مالی نیز به مردم وارد شده و شماری از مغازه هم در آتش سوخته است.
خپلواک گفت: مهاجمان به نارنجک و سلاح های سبک مجهز بودند.

تاکنون فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است، اما قندهار پایگاه قدرت طالبان به حساب می آید و رهبران طالبان از جمله «ملا محمد عمر» رهبر پیشین طالبان و «ملا اختر محمد منصور» جانشین وی از این استان هستند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 486851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =