یکی از مدیران شهرداری تهران اعلام کرد به زنان سرپرست خانوار ۳ میلیون تومان وام پرداخت می شود که قرار است این میزان به ۵ میلیون تومان افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، موضوع مشکلات معیشتی خانواده ها به خصوص زنان سرپرست خانوار، بارها در سرویس مشکلات مردم از سوی مخاطبان مطرح شده.

در همین رابطه شهرداری تهران اعلام کرده آماده است کمک های بلاعوضی را به زنان سرپرست خانوار پرداخت کرده و همچنین وامی به مبلغ ۳ میلیون تومان برای آنها در نظر گرفته که این وام تا ۵ میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

مدیر امور بانوان شهردای منطقه 6 به کمک های بلاعوض به زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و از مساعدت های های نقدی گرفته است تا کمک های تحصیلی و تهیه جهیزیه خبر داد.
رقیه احسانی با بیان این خبر گفت: با توجه به شرایط خاص برخی از زنان سرپرست خانوار به آنها کمک های بلاعوض می شود، این کمک ها شامل مساعدت های مالی و کمک های نقدی است. کمک تحصیلی و تهیه جهیزیه نیز با در نظر داشتن شرایط ویژه آنها در نظر گرفته شده است.
به گفته مدیر امور بانوان شهرداری منطقه 6 ،«فعلا مبلغ وام به زنان سرپرست خانوار 30 میلیون ریال است که با صحبت های انجام شده و بررسی ها، این مبلغ قرار است تا 50 میلیون ریال افزایش پیدا کند. در ملاقات های مردی با شهردار برای تعدادی از بانوان سرپرست خانواده مبلغی کمک بلاعوض از محل ماده 17 گرفتیم.»
احسانی گفت: علاوه بر این، حتی در بخش ایجاد اشتغال به صورت فرامنطقه ای کار شده و برای افراد مناطق دیگر نیز در این منطقه اشتغال زایی شده است.
او با تاکید بر این که هدف از حمایت این قشر آسیب پذیر، توانمندسازی آنهاست، گفت: ما بیشترین تلاش را برای آموزش و مهارت آموزی این بانوان می کنیم تا آنها استقلال مالی داشته و از شرایط بحرانی خارج شوند. اما در شرایط ویژه نیز به آنها کمک خواهیم کرد. از دیگر تدابیر اندیشیده شده می توان به برگزاری کلاس های اختصاصی برای ضعف تحصیلی ویژه فرزندان زنان سرپرست خانوار اشاره کرد. در مقاطع و دروس مختلف این کلاس ها برگزار می شود.
مدیر امور بانوان شهردای منطقه 6 گفت: هدایای مناسبتی همچون عید نوروز، ماه مبارک رمضان و آغاز سال تحصیلی سبد کالا نیز به این خانواده ها اهدا می شود.

 

۴۵۲۳۱

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 486652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    12 0
    شهرداری تهران بانک دارد درمانگاه دارد خانه های فرهنگ دارد برج میلاد دارد مغازه و بازار دارد هتل خواهد داشت و . . . از همه مهمتر قالیباف دارد ولی در مقابل برف و باران غافلگیر می شود
  • فرزانه صفری IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    سلام باید کجا مراجعه کنیم