ایرنا نوشت: یک نشریه سوئیسی نوشت، گروه تروریستی- تکفیری داعش با صادرات محصول پنبه سوریه، منبع درآمد دیگری را برای تامین مالی فعالیت های تروریستی خود یافته است.

خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» به نقل از روزنامه فرانسوی زبان «تریبون دو ژنو/ Tribune de Geneve» افزود: داعش اکنون پنبه سوریه را صادر می کند و این محصول از طریق ترکیه، در نهایت در خط تولید پوشاک برندهای کشورهای غربی قرار می گیرد.

به نوشته این روزنامه، داعش علاوه بر قاچاق نفت از کشور جنگ زده سوریه، از سایر منابع طبیعی این کشور و به ویژه پنبه نیز سود می برد.
پنبه یکی از کالاهای اصلی صادراتی سوریه است و اکنون، بیشتر زمین های حاصلخیزی که محصول پنبه در آنها کشت می شود، در اختیار ترویست های داعش قرار دارد.
بر اساس این گزارش، شرکت های غربی تولیدکننده پوشاک، بیشترین مشکل را در شناسایی منشا مواد خام مورد استفاده شان دارند.
این روزنامه سوئیسی نوشت: لباس هایی که ما می خریم از مواد اولیه ای تشکیل شده که از فروش آنها برای خرید سلاح هایی علیه افراد بیگناه و تامین مالی تروریسم استفاده شده است. شناسایی همه سهامداران دخیل در فهرست در حال تغییر مالکان محصول پنبه و مکان های تولید آن امکان پذیر نیست.

به نوشته این نشریه، دست اندرکاران بازار می گویند در وهله نخست بیش از محل تولید پنبه، نگران کیفیت آن هستند.
پنبه منبع کسب درآمد جدیدی برای داعش در کنار درآمد روزانه 2 میلیون دلاری نفت این گروه تروریستی تکفیری است.

موسسه تحقیقاتی «آی اچ اس» آمریکا به تازگی با انتشار گزارشی اعلام کرد غارت مردم و فروش نفت دو منبع اصلی درآمد گروه تروریستی تکفیری داعش که بخش هایی از سوریه و عراق را اشغال کرده است، به شمار می رود.

این موسسه تحقیقاتی که خدمات مشاوره ای خود را در امور اقتصادی، صنعتی و تجاری به مقام های دولتی، تصمیم سازان و مدیران شرکت ها ارائه می کند، افزود: تا پایان سال 2015 داعش درآمدی بالغ بر 80 میلیون دلار در ماه خواهد داشت که 50 درصد از این در آمد از غارت، مالیات و مصادره اموال در مناطق تحت اشغال خود و 43 درصد آن نیز از فروش نفت حاصل می شود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 486561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =