۰ نفر
۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۰

واحد مرکزی خبر نوشت: ترکیه روز دوشنبه درباره پیامدهای طولانی مدت ادامه تنش ها با روسیه هشدار داد.

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در مصاحبه با خبرگزاری ایتارتاس روسیه خواستار لغو تحریم های اقتصادی روسیه علیه این کشور شد و اعلام کرد به جای تشدید تنش ها ، دو کشور باید با اتخاذ رویکردی آرام و مسالمت آمیز هرچه سریعتر مناسبات خود را به حالت عادی بازگردانند.

وی افزود نباید فراموش کرد که این تنش ها پیامدهای دراز مدتی خواهد داشت و به مناسبات دو کشور لطمه خواهد زد.
وزیر امور خارجه ترکیه گفت اقتصاد و تجارت همواره بخش مهمی در مناسبات دو کشور بوده است و گمان نمی کنیم صحیح باشد مناسبات ما که پس از سال ها تلاش به چنین مرحله ای رسیده است بر سر چنین مسئله ای خدشه دار شود.
وی با ادعای اینکه اقدامات روسیه مبتنی بر اصول منطقی نیست افزود ترکیه یک کشور امن است و ماه گذشته میزبان بیش از بیست تن از سران جهان از جمله ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و هزاران مقام خارجی و خبرنگار در آنتالیا بدون هیچگونه تهدید تروریستی بوده است.
به گزارش خبرگزاری آناتولی از مسکو ، جنگنده های ترکیه 24 نوامبر یک فروند جنگنده سوخوی روسیه را در مرز سوریه سرنگون کردند.
به دنبال این اقدام ، مسکو تحریم های گسترده ای علیه ترکیه اعمال کرد و از گردشگران روس خواست از سفر به ترکیه خودداری کنند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 486529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    واقعا باید احسنت گفت به اینجور سیاستمدارانی که ترکیه داره.اصلا احساسی عمل نمیکنن.همش با منطق حرف میزنن.روسیه با اینکه اقتصاد ضعیفی داره ولی چون نمیخواد ابروش بیشتر از این نره کم نمیاره.ولی یکم دیگه میبینن که دیگه نمیشه با این روال پیش رفت و بر میگرده به وضع اول.ترکیه واقعا با هوش و اقتدار عمل میکنه.
  • بی نام IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    آقای روحانی هم بهتر بود پاسخ تهدید اردوغان را میداد
  • وحیدرک IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    خربزه خوردی پای لرزشم بشین
  • نریمان A1 ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    مگر نمی گفتید مرگ برروسیه اینقدرحافظه تون کوتاه مدت شده است.