واحد مرکزی خبر نوشت: شبکه سعودی العربیه گزارش داد هیلاری کلینتون، یکی از نامزدها دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، ایران را عامل همه کشمکش ها در منطقه دانست.

به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه، هیلاری کلینتون که بیشترین بخت را برای کسب نامزدی نهایی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دارد، به شدت به ایران و دخالت های این کشور در امور دیگر کشورها حمله کرد. کلینتون ایران را به حمایت از گروه های شرور در خاورمیانه متهم کرد و آن را مسئول کشمکش ها در این منطقه دانست.

میس عمار گزارشگر شبکه العربیه گفت: رد پای ایران در همه کشمکش ها در خاورمیانه دیده می شود. هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات که بیشترین بخت را برای رقابت در عرصه رسیدن به کاخ سفید دارد، ایران را به حمایت از گروه های شرور از سوریه گرفته تا لبنان و یمن و فراتر از آن متهم می کند. کلینتون بر بی اعتمادی به ایران و عدم پایبندی این کشور به قطعنامه ها و توافقنامه های بین المللی تاکید کرد. کلینتون در تبلیغات انتخاباتی خود متعهد شده است در صورت پیروزی در انتخابات با قاطعیت با ایران برخورد کند. کلینتون می گوید توافق هسته ای انگیزه ها و رویکردهای واقعی ایران را نشان داد.

در ادامه این گزارش پس از ترجمه بخشی از سخنان هیلاری کلینتون درباره آزمایش موشک بالستیک ایران آمده است کلینتون به تهران هشدار داد به همه گزینه ها از جمله گزینه نظامی در صورت نقض توافق هسته ای متوسل خواهد شد. کلینتون از دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا خواست با تخلفات ایران هر چند کوچک به سرعت برخورد کند، زیرا خط مشی واشنگتن در شرایط کنونی برای مهار تهران در برابر هر نوع نقض توافق در آینده سرنوشت ساز خواهد بود.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 486490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    14 10
    بره شوهرشو جمع که.
  • بی نام RO ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    10 9
    امریکا از داعش حمایت میکنه. اونوقت میگه تقصیره ایرانه