اعتماد نوشت: ١٦آذر امسال رنگ و بوی دیگر داشت، دیگر دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی ترس و واهمه‌ای نداشتند تا از چهره‌های اصلاح‌طلب بخواهند که به دانشگاه بیایند.

هر چه باشد روحاني وعده داده بود تا قفل امنيتي شدن دانشگاه‌ها را بشكند. هر چند اصلاح‌طلبان زيادي طي چند روز گذشته به دانشگاه‌هاي مختلفي رفتند و حرف‌هاي‌شان را زدند و تعدادي ديگر نه، اما سوي ديگر ماجرا هم تشكل‌هاي دانشجويي اصولگرايان سعي كرد تا در روزهاي بازگشت سياستمداران اصلاح‌طلب به دانشگاه از قافله عقب نمانند. همين بود كه بسيج دانشجويي دانشگاه تهران با دعوت از دو استاد اصولگراي اين دانشگاه، همايشي را با عنوان «استقلال در حصار ترديد» ترتيب داد.

سعيد زيباكلام برادر كوچك‌تر صادق زيباكلام اين نشست را فرصت مناسبي براي حمله به راهبرد سياست خارجي دولت روحاني دانست و گفت: شايد برخي از سخنان من خيلي ناراحت شوند اما به حرمت كتاب خدا كه در پيش روي من است، آنچه در دلم است را مي‌گويم.  زيباكلام با اشاره به پيگيري‌هاي مكرر فعالان تشكلي بسيج دانشجويي براي سخنراني در اين مراسم گفت: من هرچه حساب كردم ديدم نمي‌توانم آنچه را كه در سينه دارم به زودي بگويم؛ ٢٠ ماه است هر جا كه سخنراني مي‌كنم گفته‌ام كه انقلاب اسلامي با اين سياست خارجي و سياست داخلي در معرض خطر انحلال قرار دارد لذا مانده بودم كه ديگر چه بايد بگويم. 

سعيد زيباكلام در اين نشست مدعي شده كه عاملان ٨٨ سياست خارجي ايران را به طور رسمي و قانوني در اين كشور همان اهداف را پيگيري مي‌كند. 

حرف‌هاي زيباكلام كه تمام شد نوبت به مصطفي ايزدي يكي ديگر از اساتيد اصولگراي دانشگاه تهران رسيد تا او هم سياست خارجي دولت روحاني را زير سوال ببرد. ايزدي با بيان اينكه تفكر ارتباط با ابرقدرت‌هاي جهان، مختص شاه نبود و بعد از انقلاب اين تفكر وجود داشت كه مصداق آن بازرگان است، با تاكيد بر اينكه پس از استعفاي دولت موقت اين تفكر وابستگي به امريكا ريشه‌كن نشد، گفت: ما شاهد بوديم پس از دولت موقت نيز دولت‌هايي روي كار آمدند كه كم و بيش اين تفكر را داشتند اما از سوي حضرت امام نقد شدند. اما اين تفكر باعث شد ما پس از جنگ و در دوران هاشمي‌رفسنجاني به سمت تعامل با امريكا برويم. 

وي افزود: دولت روحاني از اول تخم‌مرغ‌هاي خود را در سبد تعامل با امريكا و مذاكره گذاشت و امتيازات زيادي به امريكا داد.  وي با بيان اينكه همان گروهي كه برجام را طراحي و اجرا كرده، خودش نيز آن را ارزيابي مي‌كند، خاطرنشان كرد: تفكري در ايران وجود داشت كه مي‌گفت بايد با امريكا بسازيم كه تفكر شاه، بازرگان، هاشمي، خاتمي و روحاني اينگونه است.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 486427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    2 2
    سعید خان صدات از جای گرم بلند میشه اخوی عمده چیزی که دولت روحانی در آن موفق بوده همین سیاست خارجی ایشان هست که مورد توافق اکثریت ملت ایران هست. یادش یخیر رییس دولت گذشته با 120 نفر رفته بود آمریکا و یک هفته سفرشو کش داد تا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری امریکا بتونه با اوباما دیداری داشته باشه که اونم اصلا تحویلش نگرفت و دست از پا درازتر برگشتند
  • بی نام A1 ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    2 1
    تا کور شود هر آنکه نتواند دید
  • علی IR ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    4 1
    اینان اصلا هدف از خلقت ررا گم کرده اند و فقط خودشان را قبول دارند . مگه ما انقلاب کرده ایم که همه دنیا را با خود بد کنیم.
  • بی نام A1 ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    1 1
    تفکر نود در صد ملت هم اینگونه است .
  • مجتبی A1 ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    5 1
    آیا بهتر نیست بجای نام بردن از افراد به قانون و رای مردم مراجعه کنیم؟ چیزی که واقعیت دارد تفکر تند روها و متحجرین جایگاهی در نزد مردم ندارند و رهبری معظم و اکثریت مردم شیوه مذاکرات خارجی دکتر ظریف و تیم همراهشان را عزتمندانه و به نفع کشور و اسلام میدانند. پس بهتر است افرادی مثل آقای ایزدی و دیگر تند روها تخم نفاق را در جامعه پراکنده نکنند. بیایید از قانون و ولایت فقیه تعصی بجوییم .
  • علی A1 ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    7 2
    تعامل و ارتباط با همه دنیا به این معنی نیست که زیر سلطه کشوری برویم. همان طور که تیم سیاست خارجی دولت نشان داد می‌توان با گفتگو مشکلات را حل کرد.
  • کاظم IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    8 2
    تفکری بعضی ها هم ساخت و پاخت با روسیه کمونیست است.اینو چی میگی؟