روزنامه جوان نوشت: روز دانشجوی امسال در حالی در سراسر کشور برگزار شد که در برخی از دانشگاه‌ها، حضور اعضای وابسته به جریان اصلاح‌طلب با جنجال همراه شد.

جنجال دهها اصلاح‌طلب توزیع شده در دانشگاه‌های کشور  باعث شد در اين دانشگاه‌ها مراسم روز دانشجو از ماهيت اصلي خود كه همان مقابله با استبداد، استثمار و استعمار است فاصله بگيرد و به تنش‌هاي جناحي و سياسي و حتی شعارهای ضدنظام آلوده شود. اين روند در حالي بود كه ديروز دانشگاه‌هاي چمران اهواز و علامه طباطبايي تهران به دليل حضور همين چهره‌هاي مسئله دار در محيط دانشگاه دچار آشوب شد كه در اين ميان مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه شهيد چمران اهواز و يك نفر از دانشجويان ديگر مورد ضرب و شتم قرار گرفتند كه با آمبولانس به بيمارستان منتقل شدند. اگرچه اين تنها مورد درگيري در دانشگاه چمران اهواز نبود و در محل ديگري از اين دانشگاه، سخنراني مصطفي كواكبيان، دبيركل حزب مردم‌سالاري نيز با تنش همراه بود.

در همين حال ديروز فائزه هاشمي، يكي از محكومان امنيتي به دعوت انجمن اسلامي دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشكي به سالن فردوسي دانشگاه تهران رفت و در آن در حمايت از فتنه سال 88 عنوان كرد كه «به نظر من وقايعي كه در سال 88 اتفاق افتاد بسيار ارزشمند بود؛ با اينكه هزينه‌هاي زيادي داديم، اما بركاتي داشت. اگر آن اتفاقات در آن سال نمي‌افتاد معلوم نبود كه انتخابات سال 92 چگونه رقم مي‌خورد.»!

غلامحسين كرباسچي، دبيركل حزب كارگزاران سازندگي كه از ديگر افراد بازداشتي در جريان فتنه بود هم به دانشگاه اميركبير تهران رفت و در آنجا ضمن تجديد خاطره از حضور پيشينش در اين دانشگاه به همراه يكي از سران فتنه، به تكذيب موضوع رأي دادنش به ميرحسين موسوي در جريان انتخابات سال 88 پرداخت. مصطفي معين از ديگر چهره‌هاي تندرو اصلاحات هم به دعوت مجمع دانش‌آموختگان استان مركزي به اراك رفت و در اين شهر سخنراني كرد.  محمدرضا خاتمي و علي مطهري هم ديروز در دانشگاه شهيد بهشتي به صورت همزمان به سخنراني پرداختند.  همچنين احسان شريعتي و نجفقلي حبيبي، از ديگر چهره‌هاي اصلاح طلب هم در دانشكده حقوق دانشگاه تهران سخنراني كردند. ابراهيم اصغر‌زاده ديگر فعال اصلاح‌طلب نيز به دانشگاه تربيت مدرس رفته بود.  در اين ميان نكته مشترك در ميان تمامي اين سخنراني‌ها به ويژه چهره‌هاي جنجالي همچون فائزه هاشمي، محمدرضا خاتمي و مصطفي معين، ايراد سخنان ساختارشكنانه‌اي بود كه با كف و سوت برخي از حاميانشان در دانشگاه نيز همراه شد. موضوع جالب ديگر در اين مورد آن بود كه همگي آنان در سخنان خود بر اين نكته تأكيد مي‌كردند كه روز 16 آذر از ماهيت اصلي خود دور نشده و تا به امروز كسي نتوانسته آن را مصادره كند. اين در حالي بود كه هيچ كدام از آنان به رغم تأكيد بر اين موضوع، حاضر به اظهارنظر در خصوص ماهيت واقعي 16 آذر نشدند و آن را مسكوت گذاشتند.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 486424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    2 0
    اگر شما درست می گویید پس مملکت را درست اداره کنید فقر و بدبختی و بیکاری را از بین ببرید فحشا و اعتیاد و فساد مالی و ادرای و اختلاس را از بین ببرید بیمه درمانی و مسکن فراهم کنید جوانان را درک و حمایت کنید من بهتون قول می دهم اگر این کار ها درست انجام دهید هیچ کس اصلا سمت مخالفین و منتقدان شما نخواهد رفت
  • حمید 0098 IR ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 3
    اصلاح طلبان خودشان از ماهیت خودشان دور شدند و معنای واقعی حزب خودشون رو نمیدونن، هر کی هر کاری دلش میخواد داره انجام میده و خیلی راحت میگه من از اصلاح طلبان هستم، کارهایی که باید انجام بدن رو فراموش کردن و چون طرفدار زیادی هم ندارن هر کی که یه اشاره ای بکنه از خودشون میدونن و چشم بسته ازش حمایت میکنن
  • بی نام A1 ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    5 0
    یعنی مطهری هم ضدنظامه ازنظر روزنامه جوان؟؟؟
  • بی نام IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    14 0
    باز این روزنامه برای فروشش تیتر جنجالی زد.
    • بی نام RO ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
      3 0
      کدوم فروش ؟؟کاش فروش واقعی این روزنامه اعلام میشد.این روزنامه فقط پول بیت المال رو هدر میده
  • بی نام A1 ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    16 2
    خیانت است از پول و موقعیت این کشور استفاده کنید و با انگ زدن ملتی را خائن بنامید
  • بی نام GB ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 3
    اصلاح طلبان در خدمت آمریکا هستند انتظار دارید علیه آمریکا بگن؟
  • بی نام RO ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    خب کرباسچی تو گروه کروبی بود دیگه. به اون رای نداد نه به میرحسین