ایرنا نوشت: نماینده ولی فقیه در گلستان با تاکید بر این که باید گذاشت جوان دانشجو حرف خود را بزند اظهار کرد: باید فضای نقد باز باشد و رهبر معظم انقلاب هم همیشه روی این مسئله تاکید داشته و دارند.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در دیدار با دانشجویان به مناسبت روز دانشجو، آزادی بیان را در چارچوب و لحاظ کردن شرایط خاص مجاز دانست و گفت: باید متناسب با شرایط برخی چارچوب ها را اعمال کرد.
نماینده مجلس خبرگان رهبری فعالیت احزاب را برای کشور مهم ارزیابی و اظهار کرد: این موضوع حتی ریشه قرآنی دارد زیرا پروردگار توصیه کرده است که برای اقدامات مهم حاکمیت شورایی تصمیم گیری کند و این موضوع بدون احزاب ممکن نیست.
آیت الله نورمفیدی حزب را نماینده یک تفکر خاص در جامعه دانست و گفت: وقتی قرار باشد رهبر یک جامعه با افراد آن مشورت کند نیاز است نماینده هر تفکر حضور داشته باشند و بهترین کار تشکیل احزاب است.
امام جمعه گرگان با تاکید بر این که من یک اصولگرای اصلاح طلب هستم خاطرنشان کرد: اصولگرایی یعنی پشتیبان ولایت بودن، تهمت نزدن و بنده خدا را تهدید نکردن و در عین حال اصلاح طلب کسی است که با رعایت اصول به دنبال حل مشکلات و معایب باشد.
آیت الله نورمفیدی با بیان این که حل مشکلات کشور و رسیدن به چشم انداز تعیین شده با شعار محقق نمی شود اظهار کرد: پیشرفت کشور بدون توجه به تولید محقق نمی شود و همه مسئولان باید دغدغه تولید داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در گلستان با تاکید بر این که نگاه تولید نباید فقط به داخل کشور باشد، گفت: به طور مثال کشور چین با جمعیت میلیاردی علاوه بر تامین نیازهای داخلی به تمام کشورهای دنیا نیز صادرات دارد.
آیت الله نورمفیدی اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبری را راه حل مناسب کمک به تولید کشور دانست و ادامه داد: تولید ما باید قابل رقابت در دنیا باشد زیرا الان جنگ در دنیا برای تولید شکل گرفته و همه به دنبال فروش جنس ارزان، با کیفیت و زیبا هستند.
نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه به مسئله برجام هم اشاره کرد و ضمن تاکید بر این که برخی نمی خواهند گره مشکلات کشور باز شود گفت: آن هایی که مخالفت محض دارند و این موضوع را از ریشه می زنند دلسوز نظام نیستند.
آیت الله نورمفیدی در عین حال با تایید نقد منصفانه برجام این موضوع را عاملی برای پیشرفت کشور دانست.
امام جمعه گرگان همچنین با دسته بندی پیشرفت گفت: پیشرفت مادی یکی از دستاوردهای نقد است که توسط عالمان و دانشمندان به وجود می آید.
آیت الله نورمفیدی پیشرفت معنوی و الهی را از دیگر موارد توسعه یک انسان دانست و گفت: پیشرفت توسط انسان های توسعه یافته ایجاد می شود و نمونه آن را می توان انقلاب اسلامی دانست که توسط آگاهان جامعه ایجاد شد.
امام جمعه گرگان همچنین به آفریقا و زندانی شدن نلسون ماندلا اشاره کرد و گفت: ماندلا 28 سال در زندان زجر کشید تا برای ملتش آزادی بیاورد و این نمونه ای از پیشرفت و تحول معنوی است.
آیت الله نورمفیدی با تاکید بر این که دانشگاه یکی از مراکز آگاهی بخش است، اظهار کرد: باید شرایط امروز را بسنجیم و ببینیم از کجا به وضعیت کنونی رسیده ایم.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که انسانیت و دوست داشتن پروردگار متعال هدف مهم هر زندگی و نهایت سعادت و پیشرفت است، به انتقاد از حادثه پزشکی در اصفهان پرداخت و گفت: این که به خاطر پول بخیه کودکی را باز کنیم به دور از انسانیت است و آن پزشک باید محاکمه شود.
آیت الله نورمفیدی عشق و محبت الهی را ورای همه نیازهای دنیوی دانست و گفت: پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) هم دشمن خود را دوست داشتند و حتی امام حسین (ع) از روی محبت به دشمن خود نصیحت کرد که دست از گناه و دشمنی بردارد.
امام جمعه گرگان در پاسخ به پرسش یکی دانشجویان درباره برخوردهای فیزیکی در موضوع حجاب گفت: من برخورد فیزیکی را راه حل مناسبی نمی دانم اما معتقدم فضای مجازی آسیب زیادی به فرهنگ ما زده و باید برای آن راه حل یافت.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 486415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =