رئیس جمهور گفت: من نظرم نسبت به شورای نگهبان نظر قانون اساسی است. قانون اساسی شورای نگهبان را ناظر می داند و ما هم ناظر می دانیم.

به گزارش خبرآنلاین، حسن روحانی در مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه صنعتی شریف، در حالي اين سخنان را به زبان آورد که پيش از آن گفته بود: برخي به من مي گويند، نظر تو درباره شوراي نگهبان چيست؟ و من هم پاسخ مي دهم که نظرم، همان نظر قانون اساسي است!

در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر اینکه خواست ما در دانشگاه ها استقلال دانشگاه هاست، اظهار کرد: این استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی که به آن رسیدیم از برکت تلاش دانشجویان بوده است.
وی ادامه داد: در شورای عالی انقلاب فرهنگی تلاش می کنیم به مسائل سیاست گذاری پرداخته شود و امور دانشگاه ها به خودشان برگردد. آزادی دانشگاه ها بسیار برای ما مهم است. اگر دانشگاه آزاد نباشد ما نمی توانیم به اهداف موردنظرمان برسیم. دانشجو باید نقاد باشد. انتقاد دلسوزانه کار دانشجو است.
رئیس جمهور گفت: ما در شرایط بعد از برجام و تحول اقتصادی هستیم. در شرایط تعامل با دنیا هستیم. دانشگاه ها باید از این فرصت استفاده کنند. باید از نظر وسایل کمک آموزشی به دانشگاه کمک کنیم. دانشگاه های ما باید در فضایی که به وجود می آید در زمینه اقتصادی و فناوری حضور پیدا کنند.
وی ادامه داد: در شرایطی که به سمت انتخابات می رویم دانشگاه ها باید حضور پیدا کنند. خیلی مهم است که مجلس آینده چگونه باشد. از نظر دولت هر جناحی در مجلس باشد، فرقي نمي کند؛ اما اميدواريم افرادی در مجلس آينده باشند که به منافع ملی فکر کنند و منافع جناحی خود را به منافع ملی ترجیح ندهند. همه ما تلاش کنیم حماسه سال 92 را در سال 94 تکرار کنیم تا مجلسی توانمندتر تشکیل شود. امیدوارم با تلاش همه انتخابات باشکوهی را پیش رو داشته باشیم.
27213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 486149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =