تسنیم نوشت: منابع نظامی سوری از ضربات کوبنده ارتش به گروه‌های تروریستی تکفیری در حومه دمشق و هلاکت چند سرکرده سعودی و لیبیایی آنها و همچنین پاکسازی دو شهرک در حومه حلب خبر دادند.

خبرنگار خبرگزاری تسنیم از سوریه گزارش داد ارتش سوریه ضربات کوبنده‌ای به تروریستهای مسلح در غوطه شرقی در حومه دمشق وارد کرد که طی آن شماری از سرکردگان سعودی و لیبیایی تروریست‌ها هم به هلاکت رسیدند.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش سرویه با همکاری رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان، به عملیات نظامی مقتدرانه خود در غوطه شرقی واقع در حومه دمشق ادامه می‌دهند که طی ساعات اخیر، عملیات منحصر به فردی علیه گروه‌های تروریستی انجام دادند.

یک منبع نظامی به خبرنگار تسنیم در دمشق گفت در حمله هوایی به مقر تروریست‌ها در غوطه شرقی، سه تروریست از ملیت‌های عربی که یکی از آنها لیبیایی و دیگری سعودی بود به همراه 12 تروریست دیگر کشته شدند که این کشته‌ شدگان مغز متفکر و طراح حملات گروه‌های تروریستی تکفیری به شمار می‌آمدند.

این منبع افزود نیروهای ارتش با موشک‌های هدایت شونده، یکی از مقرهای گروه تروریستی موسوم به جیش الاسلام در ساحه الغنم در شهر دوما را هدف قرار دادند که این حمله در پی دریافت اطلاعاتی درباره نشست یکی از سرکردگان سعودی تروریست‌ها با گروه موسوم به مغاویر الغوطه(تکاوران غوطه) صورت گرفت که منجر به انهدام کامل مقر و کشته شدن 14 تروریست شد.

همزمان با این حمله، نیروهای ارتش تمام بمب‌ها و مین‌های کارگذاشته شده در اطراف فرودگاه مرج السلطان را پس از پاکسازی محله غربی شهرک که به محله الشراکس معروف است، کشف و خنثی کردند و دوربین‌های نصب شده را هم جمع آوری کردند.همچنین مزارع اطراف المرج به سمت شهرک بزینه و مزارع امتداد یافته به سمت حوش الصالحیه هم از لوث گروه‌های تروریستی پاکسازی شد.

از سوی دیگر مقرهای گروه تروریستی موسوم به فیلق الرحمن در شهرک زملکا و انبارهای سوخت این گروه هدف حملات هوایی ارتش سوریه قرار گرفت که به کشته شدن 6 تروریست و زخمی شدن 12 نفر دیگر منجر شد.

آزادسازی دو شهرک در جنوب خان طومان در حومه حلب

خبرنگار تسنیم از سوریه همچنین از موفقیت نیروهای  ارتش در پاکسازی دو شهرک در حومه حلب از لوث تروریست‌های تکفیری خبر داد.

یک منبع نظامی به خبرنگار تسنیم گفت نیروهای  ارتش سوریه دو شهرک زیتان و القلعجیه در جنوب خان طومان در حومه جنوبی حلب را از اشغال تروریست‌های تکفیری آزاد کردند که طی آن شماری از تروریست‌ها کشته و یا زخمی شدند. همزمان با این دستاورد، مواضع تروریست‌ها در روستای خلصه هدف حملات هوایی ارتش سوریه قرار گرفت.

به گفته این منبع، هدف عملیات گسترده امروز نیروهای ارتش سوریه،‌پاکسازی روستاها و شهرک‌های اطراف خان طومان به منظور بازکردن جاده خان العسل در حومه غربی حلب است.

نیروهای ارتش حدود یک ماه پیش روستای خان طومان را از لوث تروریست‌ها پاکسازی کرده بودند. این روستا در حدود 10 کیلومتری جنوب غربی شهر حلب قرار دارد.

این در حالی است که جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی به اصطلاح ضد داعش به جای بمباران مواضع و مقرهای این گروه تروریستی، مواضع ارتش سوریه را در دیرالزور بمباران کردند، ارتشی که در حال نبرد با تروریست‌هاست.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های آمریکایی، پادگان الصاعقه در حومه غربی دیرالزور را که یگان‌هایی از ارتش سوریه در آن مستقر بودند، همزمان با حمله زمینی تروریست‌های داعشی بمباران کردند تا همسویی و هماهنگی کامل آمریکا و گروه‌های تروریستی تکفیری بیش از پیش آشکار شود.

در حمله هوایی آمریکا به مواضع ارتش سوریه در منطقه عیاش، سه نظامی کشته و 9 نفر هم زخمی و یک انبار مهمات و چند خودروی زرهی و تانک منهدم شد.

پایگاهی که هدف حمله جنگنده‌های آمریکایی قرار گرفت، تنها دو کیلومتر از مواضع گروه تروریستی داعش فاصله دارد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 486138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =