نتایج اولیه دور اول انتخابات منطقه ای فرانسه حاکی است حزب راستگرای افراطی «جبهه ملی» به رهبری مارین لوپن در ۶ ناحیه از ۱۳ ناحیه فرانسه پیشتاز این انتخابات است.

 

 

 

به گزارش وب سایت شبکه خبری یورونیوز، نتایج اولیه دور اول انتخابات منطقه ای فرانسه حاکی است حزب راستگرای افراطی «جبهه ملی» به رهبری مارین لوپن در ۶ ناحیه از ۱۳ ناحیه فرانسه پیشتاز این انتخابات است.


خانم لوپن و خواهر زاده اش ماریون مارِشال لوپن به تنهایی در دو ناحیه در شمال و جنوب فرانسه بیش از ۴۰ درصد آرا را از آن خود کرده اند.

ماریون مارِشال لوپن جوانترین نماینده ای است که به پارلمان فرانسه نیز راه یافته است.

مارین لوپن، رهبر حزب جبهه ملی گفت:«نتیجه این انتخابات بر آنچه انتخابات پیشین پیش بینی کرده بودند صحه می گذارد اما آنچه ناظران رسمی هنوز آن را قبول نخواهند کرد این است که جبهه ملی اکنون بدون شبهه حزب اول فرانسه است، و نباید فراموش کنیم این در حالی است که در پارلمان حضوری بسیار کم رنگ داد.»

نیکولا سارکوزی، رئیس جمهوری سابق می گوید حزب راست میانه «جمهوریخواهان» او برای مهار راستگرایان افراطی مارین لوپن در دور دوم با حزب حاکم سوسیالیست متحد نخواهد شد.

آقای سارکوزی پیام انتخابات منطقه ای را ناامیدی و اشتیاق فرانسویان برای تغییر دانست و گفت:«نتیجه انتخابات نشانۀ اشتیاق عمیق فرانسوی ها برای تغییر در کشور ماست. باید پیام ناامیدی عمیق فرانسوی ها را فهمید و شنید.»

عملکرد دولت فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه در مواجه با حملات خونین ۱۳ نوامبر پاریس هر چند ۳۰ درصد بر محبوبیت وی افزوده اما جایگاهی بهتر از جایگاه سوم برای حزب حاکم سوسیالیست وی به ارمغان نیاورده است.

استفان لا فول، وزیر کشاورزی دولت وی با بیان که نتایج انتخابات از ایجاد تعادل بین جناح چپ و راست و جناج راست افراطی حکایت دارد گفت:«اگر در این تعادل دقیق شویم خواهیم دید که جناج چپ متحد در واقع بیش از ۳۶ درصد آرا را از آن خود می کند و همچنان به عنوان حزب شماره یک فرانسه باقی می ماند.»

نتایج اولیه بدست آمده از دور اول انتخابات منطقه ای فرانسه حاکی است، حزب راستگرای افراطی جبهه ملی ۳۰.۸ درصد، حزب جمهوریخواهان محافظه کار ۲۷.۲ درصد و حزب سوسیالیست ۲۲.۷ درصد آرا را از آن خود کرده اند.

عملکرد حزب «جبهه ملی» که بر اساس نظرسنجی ها فقط در دو یا سه ناحیه فرانسه گوی سبقت را از جمهوریخواهان و سوسیالیست ها می ربود عملکردی فراتر از انتظارات است که می توان آن را ارمغان حملات مرگبار پاریس برای این حزب دانست.

راستگرایان افراطی در صورت ثبیت پیروزی بی سابقه خود در دور دوم انتخابات قادر خواهند بود برای اولین بار کنترل چند ناحیه را در فرانسه بدست گیرند.

دور دوم انتخابات منطقه ای برای برگزیدن نمایندگان ۱۳ ناحیه فرانسه برای یک دوره شش ساله تحت تدابیر شدید امنیتی یکشنبه هفته آینده (۱۳ دسامبر) برگزار خواهد شد.

نمایندگان در انتخابات منطقه ای برای شوراهای نواحی فرانسه انتخاب می شوند، شوراهایی منطقه ای که در اموری همچون آموزش و اقتصاد از قدرت زیادی برای تصمیم گیری برخوردار هستند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 486095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =