تسنیم نوشت: گردانهای حزب الله عراق هشدار داد که "پاسخی قاطع" به یورش نیروهای ترکیه به خاک عراق خواهد داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی السومریه نیوز، گردانهای حزب الله عراق در بیانیه خود هشدار داد که پاسخی قاطع به یورش نیروهای ترکیه به خاک عراق خواهد داد و این اقدام ترکیه را "اشغالگری جدیدی" می داند و با آن با منطق مقاومت برخورد خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است: ما عزیزترین انسانها و گرانبهاترین خونها را برای دفاع از عراق و مقدسات نثار کرده و همچنان نثار می کنیم  و نمی توانیم در مقابل یورش نیروهای ترکیه در خاک عراق دست بسته بمانیم و کاری انجام ندهیم و پاسخی قاطع به این نقض (حاکمیت عراق) خواهیم داد.

این بیانیه تاکید کرد: ما با این اشغالگری جدید با منطق مقاومت برخورد خواهیم کرد و کسی که درخصوص قدرت و توانمندی ما شک و تردید دارد، از اربابان آمریکایی خود می تواند سوال کند.

ورود نیروهای ترکیه بدون اطلاع دولت مرکزی عراق به شمال این کشور با اعتراض و محکومیت شدید مسئولان رده های مختلف عراق روبرو شده است.

این مسئولان از جمله فواد معصوم رئیس جمهور، حیدر العبادی نخست وزیر و خالد العبیدی وزیر دفاع عراق این اقدام ترکیه را محکوم و آن را نقض حاکمیت عراق و قوانین بین المللی و اصول حسن همجواری دانسته اند و از ترکیه خواسته اند که نیروهای خود را از خاک عراق بیرون بکشد.

شورای وزرای امنیت ملی عراق اعلام کرده است: عراق حق دارد که از همه گزینه های موجود به علت ورود نیروهای ترکیه به خاک عراق استفاده کند و در صورت عقب نشینی نکردن 48 ساعته نیروهای ترکیه از خاک عراق به شورای امنیت رجوع خواهد کرد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 486080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسینی IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
    41 8
    یکی افسار اردوغان رو ببنده... بدجوری به سیم آخر زده...
  • بی نام A1 ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
    9 39
    بابا شما عرضه داشتین جلو داعش رو میگرفتین