برخی از اعضای جامعه روحانیت مبارز تذکر آیت الله موحدی کرمانی موضعی نسبت به مصاحبه مصباحی مقدم را تکذیب کردند.

مریم محمدپور: سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در گفت و گو با خبرآنلاین اعلام کرد که تلاش هایی که در راستای اتحاد صورت گرفته چه مثلث موتلفه، پایداری و ایثارگران، چه نشست های سه جانبه مصباح، موحدی کرمانی و یزدی و چه جلسات هشت نفره در منزل حداد عادل تاکنون راهی به سوی وحدت اصولگرایان پیدا نکرده است. غلامرضا مصباحی مقدم گفته که برای همین آیت الله موحدی کرمانی طی دعوتی از چهره های شاخص اصولگرایی درصدد ایجاد همگرایی در بین گروه های مختلف این جریان است (اینجا).
این سخنان با واکنش حمیدرضا ترقی مواجه شده است. این عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه از تذکر آیت‌‌الله موحدی کرمانی به مصباحی مقدم در جلسه ای در شب گذشته خبر داده از گفت و گوی مصباحی مقدم با خبرآنلاین به عنوان «مصاحبه اختلافی» یاد کرده و گفته که دوستان نباید مصاحبه‌های اختلافی داشته باشند.
ترقی گفت: آقای موحدی کرمانی از آن مصاحبه دلخور بودند چرا که آن مصاحبه نادرست و اختلافی بود؛ چرا که مسیر وحدت اصولگرایان ذیل شورای فقها روندی امیدوار کننده دارد و قرار است هروقت که لازم شد، آیات مصباح، موحدی و یزدی تشکیل جلسه دهند و اینکه این جلسات ادامه نخواهد داشت، درست نیست.
این سخنان در حالی است که حمیدرضا ترقی در جامعه روحانیت مبارز عضویتی ندارد. خبرآنلاین با کسب اطلاع از نشست جامعه روحانیت مبارز به این نتیجه رسید چنین سخنی در جامعه روحانیت مبارز مطرح نشده و آیت الله موحدی کرمانی موضعی نسبت به مصاحبه مصباحی مقدم اخذ نکرده است.
ترقی عضو موتلفه اسلامی است که به نظر می رسد فعالیت این حزب در تقابل با روند وحدت اصولگرایان باشد. تلاش های موتلفه برای نزدیکی به جبهه پایداری و جمعیت ایثارگران در حالی است که برخی اعضای جامعه روحانیت مبارز از اینکه تندروهای انتخابات گذشته، سکاندار امور شوند رضایت ندارند، چه آنچه در انتخابات گذشته برخی اعضای جامعه روحانیت ازسوی آیت الله مهدوی کنی برای حضور در لیست جبهه متحد اصولگرایان معرفی می شدند اما چهره هایی از جمعیت ایثارگران و جمعیت رهپویان و پایه گذاران جبهه مانع از حضور اسامی اعضای جامعه روحانیت مبارز در لیست جبهه متحد اصولگرایان شدند.
آیت الله مهدوی کنی در راستای همگرایی اصولگرایان توصیه می کرد که اعضای جامعه روحانیت در لیست باشند ولی وقتی آنها نمی پذیرفتند و برای اینکه انشقاقی در اصولگرایان ایجاد نشود، آیت الله مهدوی کنی در برابر خواست تندروها ایستادگی نکرد ولی اکنون که ایشان در قید حیات نیستند این دلخوری در برخی اعضای جامعه روحانیت نسبت به عملکرد پایداری وجود دارد.
17213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 485949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهروز A1 ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    یک سوال: مگر آیت‌الله یزدی عضو شورای نگهبان نیست؟ پس چطور می‌‌شود ناظر انتخابات مجلس شوراي اسلامی و خبرگان، علناً در جلسات حزبی شرکت نموده و اعلام موضع نماید؟