رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌ رسانه‌هایی که با پول بیت‌المال اداره می‌شوند، از کنار رهنمون تاریخی رهبری مبنی بر حق‌الناس بودن رای مردم به سادگی گذشتند، اما برای کلمه «نفوذ» این همه هیاهو و تفرقه‌های سیاسی به راه انداختند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با جمعی از اعضای شورای مرکزی حزب مردمی اصلاحات ایران اسلامی دیدار کرد که مهم‌ترین سخنان وی در این جلسه که ایسنا آن را منتشر کرده به این شرح است:

** 16 آذر که به خاطر حضور یک میهمان سلطه‌گر اتفاق افتاد، دو موضوع را یادآوری و بر آنان تأکید می‌کند که اولاً استبداد و استعمار از حضور آگاهانه دانشجویان در جامعه می‌ترسند و برای بقای حکومت ظالمانه خویش، ابایی ندارند که آنان را بگیرند، ببندند و حتی بکشند و ثانیاً جوانان دانشجوی ایران در آن مقطع و مقاطع پس از آن نشان داده‌اند و ثابت کرده‌اند که در راه رسیدن به آرمان‌های اسلامی و ایرانی، از مرگ نمی‌ترسند.

** کسانی که با توجیه خانه‌داری و با اتکای به بعضی از روایات بعضاً غیر مستند، صحبت از انزوای زنان مسلمان می‌کنند، اشتباه می‌کنند، چون زنان با تصریحات قرآنی و روایات از پیامبر و ائمه، مکمل کارهای مردان برای توسعه و پیشرفت جامعه هستند.

** یکی از راه‌های نهادینه شدن حضور زنان در مصادر انتخاباتی کشور و مسؤولیت‌های مهم، رأی زنان به عنوان نیمی از اعضای جامعه به آنان است و من مطمئنم با تحصیلات دانشگاهی و موفقیت‌های که دختران امروز ایران در کنکور و دیگر مسابقات علمی و المپیادها به دست می‌آورند، حضور آینده آنان در همه‌ی نقش‌ها و مسؤولیت‌های مهم کشور برجسته خواهد بود.

** کسانی که خود را متولی افکار مردم می‌دانند و به خود حق می‌دهند برای سرنوشت مردم تصمیم‌گیری ‌کنند، توجه ندارند که انسان‌ها براساس تعالیم قرآنی و شیعی، آزاد و آزاده خلق شده‌اند و نباید کاری کنند که مردم بی‌تفاوت شوند، چون آنچه پایه‌های نظام را محکم و مستحکم می‌کند، حضور امیدوارانه مردم است.

** امیدی که با تصمیمات درست و منطقی و همچنین مواضع اصولی و اعتدالی دکتر روحانی در آن مقطع {انتخابات سال 92} برای مردم ایجاد شده بود، خود را در انتخابات نشان داد که جامعه را از انحراف در مسائل اجرایی نجات داد.

**حتی وقتی رئیس سازمان بین‌المللی انرژی اتمی بر شفافیت و صلح طلبی اقدامات هسته‌ای ایران تأکید می‌کند، {برخی رسانه‌ها} با تیترهای تردیدافکن، سعی می‌کنند جامعه را نا امید کنند و گویا نمی‌دانند که منافع باندی و جناحی باید در خدمت مصالح عمومی جامعه و نظام باشد.

** رسانه‌هایی که داعیه‌ی ملی دارند و با پول بیت‌المال اداره می‌شوند، از کنار این راهنمایی و رهنمون تاریخی رهبری {حق الناس بودن رأی مردم} به سادگی گذشتند، اما برای یک کلمه «نفوذ» این همه هیاهو و تفرقه‌های سیاسی به راه انداختند، در حالی که نگاه رهبری به این موضوع، بسیار بلند، عمیق و همه جانبه بود.

** امام درباره‌ی عدم شنود، عدم افشاگری‌ها، عدم دروغ پردازی‌ها و حفظ آبروی مردم، سخنان بسیار مهمی دارد که همانها باید چراغ راه ما باشد.

** با انتخاب یک روحانی معتدل، نگاه دنیا به ایران عوض شد و در سیر تدریجی حل مسأله‌ی هسته‌ای، به اینجا رسیدیم که قدرت‌های جهانی از تحریم‌های ظالمانه دست برداشتند و بر حق ایران جهت استفاده از مواهب صلح آمیز انرژی هسته‌ای تأکید کردند.

** انتخابات ملاحظات خاصی دارد و تفرقه آرا در میدانی که رقابت‌ها سخت و فشرده است، مناسب نیست و خوب است که احزاب، با برنامه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی، مردم را به حضور در انتخابات تشویق کنند. ... شرط پیروزی سیاسی مردم در نظام‌های مردم سالاری، حضور در انتخابات است و همیشه این‌گونه بود که وقتی حضور مردم پرشور و گسترده باشد، تندروها شکست می‌خورند و منزوی می‌شوند.

** انتخابات، ملاک امروز پایبندی مردم به نظام است و مردم ایران بارها ثابت کرده‌اند که نظام را دوست دارند و به آرمان‌های امام و شهدا وفادارند.

**باید نوجوانان و جوانان ایران را آماده کنیم تا وقتی مسؤولیت گرفتند با شرایط زمان خود هماهنگ باشند و این می‌تواند یکی از برنامه‌های احزاب با هدف کادرسازی باشد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 485948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    48 34
    چه حرفای خوبی میزنند ایشان کاش به رهنمودهای ایشان عمل شود.
  • مهدی A1 ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    59 57
    نمیدانم منظور ایشان از گذشتن حق رای مردم توسط رسانه های ملی چیست البته در این گفتار کاملا موافقم که رسانه ملی میبایست بصورت آشکارتر نسبت به عوامل اصلی فتنه 88 شفاف سازی می کردند.یا راجع به رانت اطلاعاتی و خصوصی سازی های مسئله دار بیشتر موشکافی انجام می شد.و همچنین کرسنت،فساد های اقتصادی صورت گرفته تا به حال و نقش آقازاده ها و ..... ولی ما مردم می دانیم هیچ یک از این موضوعات از دیدگاه الهی پوشیده نمی ماند.
    • بدون نام ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
      43 13
      شما سر كلاس دانشگاه هم احتمالا هر چي بهت درس مي دن، به خاطر علاقت، فتنه ميشنوي ، اينقدر كينه.
    • بدون نام ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
      45 1
      راجع به بورسيه ها چرا شفاف سازي نمي كند پس?