ایسنا نوشت: رئیس دانشگاه امام صادق(ع) گفت: امروز ما در شرایطی هستیم که پیمان و معاهده‌ای با دشمن بسته‌ایم اما این معاهده هنوز قطعی نشده است و این مساله نباید خیال ما را راحت کند که دشمنان از دشمنی کوتاه می‌آیند.

حجت الاسلام سعید مهدوی کنی که در چهارمین شب از مراسم عزاداری دهه آخر صفر حزب موتلفه اسلامی سخن می‌گفت با اشاره به آیاتی از سوره ممتحنه اظهار کرد: عداوت و دشمنی دشمنان خداوند تنها با خداوند نیست بلکه با بندگان مسلمان خدا نیز است. خداوند می‌فرماید با کسانی که دشمن خداوند و دشمن شما هستند زمینه دوستی را فراهم نکنید.

وی با بیان اینکه مبانی قرآن را باید مورد استفاده قرار داد و بر اساس آنها حرکت کرد، افزود: امروز ما در شرایطی هستیم که پیمان و معاهده‌ای با دشمن بسته‌ایم اما این معاهده هنوز قطعی نشده است. این مساله نباید خیال ما را راحت کند که دشمنان از دشمنی کوتاه می‌آیند.

رئیس دانشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: امروز اگر دشمن با ما در صلح است ببینید با دیگر کشورهای اسلامی چه کار کرده‌اند. آنها بر سر عقیده خود ایستاده‌اند و تا شما از عقیده‌تان دست نکشید آنها دشمنی را ادامه خواهند داد.

وی افزود: خداوند همچنین در قرآن می‌فرمایند اگر آنهایی که با شما معاهده کردند و بنای دردسر برای شما ندارند نسبت به آنها احسان داشته باشید و با عدالت رفتار کنید.

مهدوی کنی تصریح کرد: کافری که علیه اسلام شمشیر کشیده نمی‌تواند مورد مودت و محبت قرار گیرد.

وی گفت: متاسفانه رفتارهای خود را بر اساس قواعد دیپلماسی می‌سازیم اما به قرآن کمتر توجه می‌کنیم.

سخنران پنجمین شب مراسم عزاداری دهه آخر صفر حزب موتلفه اسلامی حجت الاسلام ابوترابی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی است.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 485894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدي RO ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    دو نفر نظر دهنده با اسم بانام وبي نام انگار سواد خواندن رو از ياد بردن ؟؟؟ صحبتها به شخص نبوده بلكه در موضوع نقد اساسي كردن