رئیس‌جمهور سوریه مداخله نظامی انگلیس و فرانسه به بهانه مبارزه با گروه‌های تروریستی در سوریه را خسارت بخش، غیرقانونی و در راستای حمایت از تروریسم خواند.

تسنیم نوشت: بشار اسد رئیس جمهور سوریه در مصاحبه با هفته نامه انگلیسی ساندی تایمز تأکید کرد که حملات هوایی انگلیس و فرانسه بر ضد گروه تروریستی داعش هیچ نتیجه‌ای به بار نخواهد آورد، بلکه خسارت بخش و غیرقانونی بوده و در راستای حمایت از تروریسم محسوب می‌گردد، چرا که این گروه‌های تروریستی شبیه به سرطان هستند و سرطان تنها با عمل جراحی و ریشه‌کن کردن آن به صورت نهایی معالجه می‌شود.

وی در این گفت‌وگو تأکید کرد که انگلیس و فرانسه از همان ابتدا نوک پیکان حمایت از تروریست‌ها در سوریه بودند، بنابراین، این کشورها امروز اراده‌ای برای مبارزه با تروریسم و دیدگاهی در زمینه نحوه شکست دادن آن ندارند.

بشار اسد ادعای جدید دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس مبنی بر وجود 70 هزار مبارز میانه رو  در سوریه را حلقه جدیدی از مجموعه اظهارات مسخره ‌ای دانست که وی بر اساس آن اطلاعات پوشالی را به جای واقعیت‌ها مطرح می‌کند. اسد تأکید کرد که روسیه پیش از این از دولت‌های غربی خواسته است که اطلاعاتی را از مناطق حضور تروریست‌ها و فرماندهان آنها ارائه کنند، اما این کشورها به این درخواست پاسخ ندادند.

رئیس‌جمهور سوریه ائتلاف به رهبری آمریکا بر ضد تروریسم را ائتلافی توهمی و فرضی دانست، چرا که هیچ دستاورد میدانی در مبارزه با تروریسم محقق نکرده است. وی تصریح کرد که سوریه وقت خود را در بررسی اقدامات این ائتلاف تلف نمی‌کند، چرا که مبارزه با تروریسم آغاز کرده و بدون توجه به وجود قدرت های بین‌المللی به این روند ادامه خواهد داد.

بشار اسد حمایت نامحدود تروریست‌ها از سوی برخی کشورها را دلیل طولانی‌تر شدن بحران سوریه و پیچیده‌تر شدن آن دانست و تأکید کرد که گروه‌های تروریستی در سوریه از جمله داعش و جبهه النصره یکی هستند، چرا که مبتنی بر ایدئولوژی وحشتناک و انحرافی وهابیت هستند.

308308

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 485749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =